1 | Dersin Adı: | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | EBB4006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Assist.Prof.Dr. Erkan SENSEKERCI Faculty of Education A Block Office No: 212 Phone: +90-224-2942236 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak ve yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Oryantasyon | |
2 | Yönetim Modellerinin Tarihsel Seyri | |
3 | Türk Eğitim Sistemi, Amaçları ve Temel İlkeleri | |
4 | Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı | |
5 | Türk Eğitim Sisteminin Hukuksal Dayanakları | |
6 | Okul Örgütü ve Yönetim Süreçleri | |
7 | Okul Yöneticiliği ve Liderlik | |
8 | Personel Hizmetleri | |
9 | Öğrenci Hizmetleri | |
10 | Eğitim ve Öğretim Hizmetleri | |
11 | İşletme İşleri | |
12 | Denetim ve Değerlendirme | |
13 | Okul Çevre İlişkileri | |
14 | Kalite Yönetimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ada, Ş. ve Küçükali, R. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Anı Yayınları. Akyüz, Y., Türk Eğitim Tarihi, Ankara: Pegem-A Yayınları Aydın, M., Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınları. Başaran, İ. E., Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları. Bursalıoğlu, Z., Eğitim Yönetimi Teori ve Uygulama, Ankara: Pegem A Yayınları. Gülşen, C. ve Gökyer, N., Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Anı Yayınları. Musa Gürsel, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Konya: Eğitim Yayınları. Oktay, A., Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınları Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Editör: Aycan Çiçek sağlam, Maya Akademi Yayınları. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Editör: Ruhi Sarpkaya Ruhi, Ankara: Anı Yayınları. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Editör: Servet Özdemir, Ankara: Nobel Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |