Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM
1 Dersin Adı: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM
2 Dersin Kodu: SIN4002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi GÖNÜL ONUR SEZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Gönül ONUR SEZER
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi ABlok Ofis no:206 Görükle Kampüsü Bursa
E mail:gonulonur@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Birleştirilmiş sınıf kavramı, ortaya çıkış nedenleri, birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi, öğretim yöntem ve teknikleri ve ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve yetkinlik kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Birleştirilmiş sınıfın tanımını yapabilir;
2 Birleştirilmiş sınıfların temel dayanaklarını belirleyebilir;
3 Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunları tespit edebilir;
4 Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını analiz eder;
5 Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar;
6 Birleştirilmiş sınıflarda ödevli dersleri öğrenir;
7 Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yöntemini değerlendirir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Birleştirilmiş sınıf kavramı
2 Birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi
3 Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
4 Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevi
5 Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı
6 Birleştirilmiş sınıflarda öğretme-öğrenme sürecinin planlanması
7 Ara Sınav
8 Yıllık, ünite ve günlük planlar
9 Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
10 Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
11 Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
12 Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
13 Birleştirilmiş sınıf yöntemi
14 Final Sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akbaşlı, S. Pilten, Ö. 1999; Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Mikro Yayınları, Konya * Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, A.R.ERDEM, Yayıncılık, Ankara 2011 * Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim,K.KÖKSAL,Pegem A Yayıncılık ,2009
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 0 5 15
Projeler 2 6 12
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr