1 | Dersin Adı: | BİYOLOJİDE DENEY TASARLAMA ve UYGULAMA |
2 | Dersin Kodu: | FEN4101 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi YETER ŞİMŞEKLİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ysimsekli@uludag.edu.tr, 2942290, U.Ü.Eğ.Fak.FBE ABD |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin Biyoloji deneyleri tasarlama ve uygulama becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Biyoloji Öğretiminde deneyin yeri ve önemi | |
2 | Laboratuar yaklaşımları ve deney çeşitleri | |
3 | Deney yöntemi ve öğretim programlarıyla ilişkisi | |
4 | Deney yaprağı hazırlama | |
5 | Deney için amaç ve kazanım belirleme | |
6 | Deney araç-gereçleri belirleme | |
7 | Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma | |
8 | Laboratuar düzenleme çeşitleri | |
9 | Deney yapma ve veri toplama süreci | |
10 | Deney sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci | |
11 | Bilgisayar destekli deney tasarımı | |
12 | Biyoloji Bilimine yönelik örnek deney tasarlama | |
13 | Biyoloji Bilimine yönelik örnek deney tasarlama | |
14 | Biyoloji Bilimine yönelik örnek deney tasarlama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Rezba, R. J., Fiel R. L., Funk H. J., Learning and Assessing Science Proces Skill. Third Edition 1995 2-Keeton, W.T., Gould, J.l., Gould, C.G.,Genel Biyoloji , Palme Yayıncılık, Ankara, 2000.( Çeviri editörleri Ali Demirsoy, İsmail Türkan, Ertunç Gündüz) 3-Kesercioğlu, T., Biyoloji Uygulamaları II , Anı Yayıncılık, Ankara, 2005. 4-Biyoloji Öğretimi , YÖK.Dünya Bankası Milli Eğ. Gel. Proj. Hiz. Ön. Eğ. 5- Lise 1-4. Sınıf Biyoloji Programları 6- Özmen Haluk, Yiğit Nevzat, Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuar Kullanımı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2005 7-Aydoğdu, M.,ve Arkadaşları (2004), Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları, Pegem A Yayınları 8- Andaç,O., Hücre Fizyolojisi , H. Ü. Yayınları, Ankara, 1977. 9-Kocabaş A., EKOLOJİ Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi basımevi, İZMİR. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 5 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |