Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARIMSAL SANAYİLERDE STRATEJİK YÖNETİM
1 Dersin Adı: TARIMSAL SANAYİLERDE STRATEJİK YÖNETİM
2 Dersin Kodu: TRE5443
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7,5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. SERTAÇ DOKUZLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler strateji kavramını öğrenir;
2 Öğrenciler strateji geliştirmenin aşamalarını öğrenir;
3 Öğrenciler durum analizi yapmayı öğrenir;
4 Öğrenciler strateji geliştirmeyi öğrenir;
5 Öğrenciler rekabet konusunda bilgi ve yetenek kazanır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Stratejinin tarihi, gelişimi ve önemi
2 Misyon ve vizyon geliştirme
3 Durum analizi (SWOT, PEST vb.)
4 Stratejik yönetim ve planlama
5 Ürün matrisleri hazırlama (BCG, Ansoff vb.)
6 Mücadele Stratejileri
7 Hayatta Kalma Stratejileri
8 İçe Dönük ve Dışa Dönük Stratejiler
9 Stratejik iş birimleri, Pareto Kanunları ve stratejik iş birimlerinin özellikleri
10 Sektörel strateji geliştirme çalışmaları
11 Porter'ın elmas modeli
12 Boşluk analizi ve örnek uygulamalar
13 Tarım ve gıda sanayi işletmeleri için strateji geliştirme çalışmaları (örnek olaylar)
14 Tarım ve gıda sanayi işletmeleri için strateji geliştirme çalışmaları (örnek olaylar)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesi tarafından verilecek ders Notları
Cotterill, R., W. 1993. Competitive Strategy Analysis in the Food System, Westview Press, USA, 392 p.
Bowersox, D., J. and M. B. Cooper, 1992. Strategic Marketing Channel Management, McGraw-Hill International Editions, ISBN: 0-07-006757-0, USA, 488 p.
Kaygusuz, S. Y ve Ş. Dokur, 2009. İşletmelerde Stratejik Planlama ve Bütçeleme, Dora Yayınları, Bursa, 655 s.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 2 12 24
Projeler 2 12 24
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 223
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,43
Dersin AKTS Kredisi 7,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 5 1 1 1 1 0 1 0 0 1
OK2 2 1 5 1 1 5 1 0 1 0 0 1
OK3 2 3 5 1 4 5 4 1 1 0 0 1
OK4 3 3 5 1 5 3 4 2 3 1 0 1
OK5 3 3 5 1 5 5 5 0 1 1 0 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr