Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYOLOJİ TARİHİ II
1 Dersin Adı: SOSYOLOJİ TARİHİ II
2 Dersin Kodu: SSY2008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Bengül GÜNGÖRMEZ AKOSMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. RIZA SAM
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel:0224-294-18-42 E-posta: bengulg2000@gmail.com
18 Dersin Web Adresi: http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html.
19 Dersin Amacı Öğrencilere önemli felsefi ve sosyolojik doktrinleri ve sosyoloji düşünürlerini öğretmek ve klasik sosyoloji tarihi bilgisi vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyoloji disiplinin doğuşu ve gelişimi hakkında bilgilenir;
2 Sosyoloji tarihinin belli başlı kavramlarını öğrenir;
3 Sosyoloji tarihinde iz bırakmış onemli sosyologların fikirleri hakkında bilgi edinir;
4 Sosyolojik düşüncenin diğer bilimlerle ilşkisini kavrar;
5 Sosyoloji tarihinde sosyal süreçlerin nasıl ele alındığını kavrar;
6 Klasik Sosyoloji ve Çağdaş sosyolojiyi mukayese etme yeteneği kazanır;
7 Sosyoloji tarihine ilişkin literatürü öğrenir;
8 Günümüz sosyolojisini değerlendirme hususunda tarihsel bir bakış açısına sahip olur;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Karl Marx ve Yabancılaşma
2 Karl Marx ve tarihsel materyalizm
3 Karl Marx ve sınıf teorisi
4 Max Weber ve statü teorisi
5 Max Weber bürokrasi teorisi
6 Durkheim ve toplum
7 Durkheim ve anomi
8 F. Tonnies: cemaat ve toplum
9 Tocqueville ve aracı kurumlar
10 Bilim olarak sosyoloji: Saint-Simon, Comte, Marx and Weber
11 Kutsal ve Seküler
12 Fonksiyonalizm: Parsons
13 Eleştirel Teori
14 Yapısalcılık
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nurettin Şazi Kösemihal, Sosyoloji Tarihi, Remzi Kitabevi, İst, 1999; Polama, Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Eos, İstanbul, 1993; Uğur Dolgun, Sosyo-Ekonomik Perspektif, Asa, Bursa; Malinowski, Büyü, Bilim ve Din, Kabalcı, 2000. Robert Nisbet The Sociological Tradition, Transaction Publishers, 1993
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr