1 | Dersin Adı: | GEŞTALT TERAPİ |
2 | Dersin Kodu: | RPD6112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİGEN AKÇA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü. Eğitim Fakültesi 16056 Nilüfer Bursa E Mail: Figen_akca@hotmail.com Tel: +90 224 2942157 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, geştalt terapi yaklaşımında geçen kavramlar ve bu kavramların danışanlarla çalışırken nasıl ele alınacağı konusunda beceriler kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Geştalt yaklaşımı ve tarihçesi | |
2 | Diğer psikoterapi yaklaşımları ile ilişkisi | |
3 | Uygulama alanları, geştalt terapistinin özellikleri | |
4 | İhtiyaçlar kavramı | |
5 | İhtiyaç döngüsü | |
6 | Farkındalık | |
7 | Temas ve temas biçimleri | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Kutuplar | |
10 | Direnç | |
11 | Yaratıcı uyum ve kördüğüm | |
12 | Geştalt terapi ve beden dili | |
13 | Geştalt terapi ve rüyalar | |
14 | Geştalt uygulamaya giriş ve teknikler Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Daş, Ceylan (2006), Bütünleşmek ve Büyümek, Hekimler Yayın Clarkson, P. & Mackewn, J. (1993). Fritz Perls. London: Sage Publications. Corey, Gerald, (2005), Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları, (Bölüm 8;Gestalt Terapi 210-247). Mentis Yayınları, Ankara. McConville, M, (2002, Lewinian Field Theory, Adolescent Development and Psychotherapy. In:The Heart of Development: Volume 1: Adolescence, G. Wheeler and M. McConville (eds.). Hillsdale, NJ: Gestalt Press, pp. 26-53. Perls, Frederick, Ralph F. Hefferline, & Paul Goodman. (1951) Gestalt Therapy: Excitement and Growth in the Human Personality. N.Y.: Julian Press,; Delta Paperbacks. Birliği, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 1 | 4 | 4 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 3 | 2 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |