Öğrencinin yazılı ve sözlü Yahudi dini edebiyatı, kutsal kitabın oluşumu, yorumlanması ve toplumdaki yansımalarıyla ilgili sistematik bilgi sahibi olmasına yardımcı olmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Yahudilikte yazılı dini edebiyat, kapsamı ve özellikleri hakkında açıklamalar yapar. ;;
2
Tevrat’ın vahiy ve yazım süreci, mahiyeti ve bölümleri hakkında yorumlar yapar.;;
3
Ezra ve Tevrat’ın yeniden yazılması ve Tevrat’ın bugünkü şeklini alış süreciyle ilgili değerlendirmelerde bulunur. ;;
4
Klasik ve Çağdaş Yahudilikte Tevrat’a bakış açılarının mukayesesini yapar.;;
5
Nebiîm ve Ketubîm’i teşkil eden kitapları genel içerikleri ve ana söylemleri bağlamında tanır.;;
6
Yahudilikte sözlü dini edebiyatı, tarihi gelişimi ve ayırıcı vasıflarını kavrar.;;
7
Teşekkülü, bölümleri, muhtevası, çeşitleri açısından Talmud yorumları yapar.;
8
Ortaya çıkışı, öğretileri ve tarihi seyri gibi farklı açılardan Kabala ve Yahudi mistisizmini değerlendirir.;;
9
İslam alimlerine göre Tevrat’ın tahrifi hususundaki farklı görüşlerin tasnif, sentez ve eleştirisini yapar. ;;
10
Hz. Davud ve mezmurların Yahudilikteki yeri, önemi ve dini hayata etkilerini değerlendirir. ;;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kutsal kitap külliyatı hakkında genel bilgi
2
Yazılı dini edebiyat: Tanah ve bölümleri
3
Tevrat’ın mahiyeti, vahyi ve yazılması
4
Tevrat’ın bölümleri ve incelenmesi
5
Bugünkü Tevrat’ın teşekkülü
6
Ezra ve Tevrat’ın yeniden yazılması
7
Klasik ve çağdaş Yahudilikte Tevrat’a bakış
8
Nebiîm’i teşkil eden kitaplar
9
Ketubîm’i teşkil eden kitaplar
10
Yahudilik’te sözlü dini edebiyat
11
Talmud’un teşekkülü, bölümleri, muhtevası, Babil ve Kudüs Talmudu
12
Kabbala ve Yahudi Mistisizmi
13
slam alimlerine göre Tevrat’ın tahrifi meselesi
14
Hz. Davud ve mezmurlar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
-Ö.Faruk Harman, Metin Muhteva ve Kaynak Açısından Yahudi Kutsal Kitapları -Baki Adam, Yahudi kaynaklarına Göre Tevrat -Richard Elliott Friedman, Kitabı Mukaddes’i Kim Yazdı? -Maurice Buccaille, Müsbet İlim Yönünden Tevrat, İnciller ve Kur’an -Kitabı Mukaddes Şirketi, Zebur(Mezmurlar)
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
13
182
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
244
Toplam İş Yükü / 30 saat
8,13
Dersin AKTS Kredisi
8
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU