1 | Dersin Adı: | BATIDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI |
2 | Dersin Kodu: | FDB5113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SÜLEYMAN SAYAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ssayar1956@hotmail.com 2431366-60332 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Batı’da modern bir disiplin olarak Dinler Tarihi’nin kuruluş ve gelişim sürecini kavrama, öncüler ve ve yöntemlerine dair bilgileri özümseme; buradan hareketle günümüz din araştırmalarında aynı yöntemleri uygulayabilme veya yeni bakış açısı geliştirebilme. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dinler Tarihi’nin Antik Temelleri | |
2 | Mitoloji ve Dinler Tarihi | |
3 | Dinler Tarihi’nin Kuruluşu: Max Müller | |
4 | Dinler Tarihi Metodolojisi | |
5 | Etnolojik/Antropolojik Yaklaşımlar | |
6 | Psikolojik Yaklaşımlar: S.Freud, C.G.Jung, F.Heiler | |
7 | Din Fenomenolojisi’nin Kuruluşu: G.van der Leeuw | |
8 | Dinin Sosyolojik İfadesi ve Hermenötik Dinler Tarihi: J.Wach | |
9 | Dinler Tarihinde Kutsal ve Kutsal’ın Tecrübesi: R.Otto | |
10 | Tarihî Fenomenoloji ve Dinin Bütüncü İncelenmesi: R.Pettazzoni | |
11 | Bir Yöntem Arayışı: Mircea Eliade | |
12 | Mircea Eliade Terminolojisi ve Dinler Tarihi’nin İşlevi | |
13 | Mircea Eliade ve Şamanizm | |
14 | Dinlerin Aşkın Birliği |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | - Batı’da Din Çalışmaları, der. ve çev. Ömer M.Alper, Istanbul 2002. - Mircea Eliade, Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu, çev. Mehmet Aydin, Ankara 1990. - Mircea Eliade, Şamanizm, çev. Ismet Birkan, Ankara 1999. - Constantin Tacou, Din ve Fenomenoloji, çev. Havva Köser, Istanbul 2000. - Mustafa Alıcı, Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, Istanbul 2007. - Dinler Tarihinde Metodoloji Denemeleri, ed. Mehmet Aydın, Konya 2003. - Ramazan Adibelli, M. Eliade ve Din: M. Eliade’nin Din Bilimi Çalişmalarının Metodolojik Açıdan Değerlendirilmesi, Istanbul 2011. - Frithjof Schuon, Dinlerin Aşkın Birliği, çev. Yavuz Keskin, Istanbul 1992. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 13 | 182 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |