Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BATIDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI
1 Dersin Adı: BATIDA DİNLER TARİHİ ÇALIŞMALARI
2 Dersin Kodu: FDB5113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SÜLEYMAN SAYAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ssayar1956@hotmail.com
2431366-60332
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Batı’da modern bir disiplin olarak Dinler Tarihi’nin kuruluş ve gelişim sürecini kavrama, öncüler ve ve yöntemlerine dair bilgileri özümseme; buradan hareketle günümüz din araştırmalarında aynı yöntemleri uygulayabilme veya yeni bakış açısı geliştirebilme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Genel olarak din bilimleri ve özel olarak dinler tarihi alanında ileri düzeyde bilgi sahibi olur.;;
2 Dinler Tarihi’nin Batılı öncülerini tanır, temel bilgi ve yaklaşımlarını kavrar.;;
3 Bu alanın temel kaynaklarından daha iyi yararlanmak ve bilimsel çalışmalarını daha nitelikli hale getirmek için yabancı dilini geliştirir.;;
4 Dinler Tarihi’nin meselelerine modern yöntemlerle problematik olarak yaklaşmayı başarır.;;
5 Batılı dinler tarihçilerinin temel yaklaşımlarını özümseyerek alanıyla ilgili özgün çalışmalar ortaya koyabilir..;;
6 Batılı araştırmacıların farklı yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırabilir veya bütüncü bir bakışla uzlaştırabilir.;;
7 Modern Dinler Tarihi çalışmalarıyla daha önce Müslümanların ortaya koyduğu eserler arasında çeşitli açılardan karşılaştırmalar yapabilir.;;
8 Dinler Tarihi alanında geçerli herhangi bir yöntemi kendi bilimsel araştırmasına uygulayabilir veya yeni bir yöntem geliştirebilir.;;
9 Uzmanlık alanıyla ilgili birikimini edinirken etik kurallara uyar ve bu birikimi toplumun hizmetine sunar.;;
10 Dinler Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası organizasyonlara katılarak, kuruluşlara üye olarak alanına katkıda bulunabilir.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dinler Tarihi’nin Antik Temelleri
2 Mitoloji ve Dinler Tarihi
3 Dinler Tarihi’nin Kuruluşu: Max Müller
4 Dinler Tarihi Metodolojisi
5 Etnolojik/Antropolojik Yaklaşımlar
6 Psikolojik Yaklaşımlar: S.Freud, C.G.Jung, F.Heiler
7 Din Fenomenolojisi’nin Kuruluşu: G.van der Leeuw
8 Dinin Sosyolojik İfadesi ve Hermenötik Dinler Tarihi: J.Wach
9 Dinler Tarihinde Kutsal ve Kutsal’ın Tecrübesi: R.Otto
10 Tarihî Fenomenoloji ve Dinin Bütüncü İncelenmesi: R.Pettazzoni
11 Bir Yöntem Arayışı: Mircea Eliade
12 Mircea Eliade Terminolojisi ve Dinler Tarihi’nin İşlevi
13 Mircea Eliade ve Şamanizm
14 Dinlerin Aşkın Birliği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Batı’da Din Çalışmaları, der. ve çev. Ömer M.Alper, Istanbul 2002. - Mircea Eliade, Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu, çev. Mehmet Aydin, Ankara 1990. - Mircea Eliade, Şamanizm, çev. Ismet Birkan, Ankara 1999. - Constantin Tacou, Din ve Fenomenoloji, çev. Havva Köser, Istanbul 2000. - Mustafa Alıcı, Dinler Tarihinin Batılı Öncüleri, Istanbul 2007. - Dinler Tarihinde Metodoloji Denemeleri, ed. Mehmet Aydın, Konya 2003. - Ramazan Adibelli, M. Eliade ve Din: M. Eliade’nin Din Bilimi Çalişmalarının Metodolojik Açıdan Değerlendirilmesi, Istanbul 2011. - Frithjof Schuon, Dinlerin Aşkın Birliği, çev. Yavuz Keskin, Istanbul 1992.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 13 182
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 244
Toplam İş Yükü / 30 saat 8,13
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 3 5 0 0 0 2 0 0 0 0 0
OK3 0 3 0 0 0 0 0 5 0 0 0
OK4 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 1 1 4 0 0 0 0 0 0 0 2
OK9 0 0 0 0 0 0 5 0 5 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr