Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
NANOLİF ÜRETİM YÖNTEMLERİ ve UYGULAMA ALANLARI
1 Dersin Adı: NANOLİF ÜRETİM YÖNTEMLERİ ve UYGULAMA ALANLARI
2 Dersin Kodu: TEK3077
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ESRA KARACA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U. Ü. Mühendislik Fakültesi
Tekstil Mühendisliği Bölümü
Görükle 16059
BURSA
ekaraca@uludag.edu.tr
0 224 294 20 52
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1.Nanoteknoloji hakkında genel bilgi verilmesi. 2.Nanolif üretim yöntemlerinin tanıtılması. 3.Elektro çekim yöntemi ile nanolif üretiminin prensipleri ve parametrelerinin anlatılması. 4.Nanoliflerin kullanım alanlarının incelenmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Nanoteknolojinin tekstilde uygulamalarını kavrayabilme.;
2 Nanolif üretim yöntemlerini karşılaştırabilme.;
3 Elektro çekim prensiplerini ve parametrelerini kavrayabilme.;
4 Nanoliflerin kullanılabileceği alanları listeleyebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Nanoteknolojinin tanımı ve önemi
2 Nanoteknolojinin avantaj ve dezavantajları
3 Tekstilde nanoteknoloji uygulamaları
4 Nanolif üretim yönemleri
5 Nanolif üretim yönemleri
6 Nanoliflerin avantaj ve dezavantajları
7 Elektro çekim yönteminin avantaj ve dezavantajları
8 Elektro çekim yönteminin prensipleri
9 Ara sınav + Ders tekrarı
10 Elektro çekim yönteminin modellenmesi
11 Elektro çekim yöntemini etkileyen parametreler
12 Elektro çekim yöntemini etkileyen parametreler
13 Nanoliflerin biyomedikal alanda kullanımı
14 Nanoliflerin diğer kullanım alanları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.E. Karaca, “Nanolif Üretim Yöntemleri ve Kullanım Alanları Dersi Sunum Notları”, 2010.
2.S. Ramakrishna, K. Fujihara, “Electrospinning and Nanofibers”, World Scientific, Singapore, 2005.
3.A.L. Andrady, “Science and Technology of Polymer Nanofibers”, John Wiley & Sons Inc., New Jersey, 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16 PY17 PY18 PY19
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 4 4 3 4
OK2 3 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK3 4 3 4 2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 4 0 0 5
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr