Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II
1 Dersin Adı: FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II
2 Dersin Kodu: FLS0516
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Gül ÇIVGIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir Çüçen
Öğr. Gör. Ayşe Gül ÇIVGIN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: acivgin@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941832
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere felsefenin tanıtılması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefe tarihi bilgisi kazanabilme;
2 Felsefi bilgi aracılığıyla prolemçözebilme;
3 Felsefenin yeri ve önemini belirleyebilme;
4 Felsefe tarihi hakkında bilgi edinebilme;
5 Felsefe ve bilim arasında ilişki kurabilme;
6 Eleştirel bakış açısı kazanma;
7 Yaratıcı düşünebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefe kavramının çözümlenmesi
2 Felsefenin Antik Yunan düşüncesindeki yeri
3 Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini belirlemek
4 Felsefe ve bilim
5 Felsefenin genel özellikleri
6 Ontoloji
7 Metafizik
8 Epistemoloji
9 Ara sınav ve genel tekrar
10 Etik
11 Platon’un felsefe anlayışı II
12 Aristoteles’in felsefe anlayışı II
13 Antik felsefenin temel kavramları II
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş, Adres yayınları, 2007.
Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefesi Tarihi 1, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2011.
Ahmet Cevizci, felsefeye Giriş, Sentez yayıncılık, 2007.
Platon, Symposion, çev. Eyüp Çoraklı, Kabalcı yayınları, 2007.
Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, çev. Saffet Babür, Kebikeç yayınları, 2005.
Kadir Çüçen, Felsefeye Giriş, Sentez yayıncılık, 2012
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2 0
OK2 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0
OK3 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2 0
OK4 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0
OK5 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2 0
OK6 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2 0
OK7 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr