1 | Dersin Adı: | KONSERVASYON ve RESTORASYON II |
2 | Dersin Kodu: | MREZ203 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk Mah. Üyücek Mevkii İznik / BURSA Tel no: 0530 600 85 30 e-mail: senanur@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Mozaik ve fresk eserlerin konservasyon ve restorasyonun tüm yönleriyle teorik ve uygulamalı eğitimi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mozaik tanımı. Mozaik Tarihsel gelişi Mozaik çeşitleri ve sınıflandırılması | Antik dönem Mozaik örneğinden taklit eser uygulanması. |
2 | Mozaik Bozulma Nedenleri ve Konservasyonu. Mozaik örneklerinden slayt sunum. | Antik dönem Mozaik örneğinden taklit eser uygulanması |
3 | Yerinde koruma yöntemleri. Yerinde korunamayacak durumda olanlara uygulanabilecek harcından ayırma metotlarının verilmesi. Müzelerde mozaik'in teşhir edilmesinde uygulanabilecek restorasyon yöntemleri. | Antik dönem Mozaik örneğinden taklit eser uygulanması |
4 | Duvar resmi ve Fresk tanımı Duvar resmi ve Fresk'in tarihsel gelişimi ve yapım teknikleri | Antik dönem Mozaik örneğinden taklit eser yapılarak, üzerinde restorasyon ve konservasyon çalışmalarının tatbik edilmesi. |
5 | Kabarmış olan veya parçalar halinde dökülmüş duvar resmi ve freskin onarılması. | Antik dönem Mozaik örneğinden taklit eser yapılarak üzerinde restorasyon ve konservasyon çalışmalarının tatbik edilmesi. |
6 | Vize | |
7 | Gün ışığına çıkarılan duvar resmi ve fresklerin ısı, ışık ve nem etkisiyle meydana gelen bozulma nedenlerinin belirlenmesi ve bunlara karşı alınabilecek sertleştirme gibi konservasyon çalışmaları. | |
8 | Eski tasarımlı duvar resmi ve fresk örneklerinin yapılması. | |
9 | Eski tasarımlı duvar resmi ve fresk örneklerinin yapılması. | |
10 | Eski tasarımlı duvar resmi ve fresk örnekleri yapılarak bunlar üzerinde restorasyon ve konservasyon çalışmalarının tatbik edilmesi | |
11 | Eski tasarımlı duvar resmi ve fresk örnekleri yapılarak bunlar üzerinde restorasyon ve konservasyon çalışmalarının tatbik edilmesi | |
12 | Final | |
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Y. Selçuk ŞENER, "Arkeolojik Alanda İn Situ 8Yerinde) Mozaik Koruma Yöntemleri", 2012 2. Y. POLAT, Antik Mozaiklerin Restorasyonu Konservasyonu ve Kaldırılması", Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 1, Sayı 3 (2002) s.287-305. 3. SALVADORE S. Nigro, Paintings and Frescoes. 4. U. KOCABAŞ, Arkeolojik Sualtı Kalıntıların Konservasyonu, Arkeolojik Sualtı Kalıntılarını Koruma Projesi kapsamında Norm Ajans, 1998 5. Derya ŞAHİN,. Amisos Mozaiği, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. Ankara, 2004 6. Ögr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU, Mozaik ders notları, 2009 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 4 | 56 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |