Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAL HASTA
1 Dersin Adı: SANAL HASTA
2 Dersin Kodu: TIP3198
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Öğrenci sayısı 20 ile sınırlıdır . İyi derecede İngilizce bilme koşulu vardır.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. OĞUZHAN TOPSAKAL
Doç. Dr. Züleyha ALPER
Prof . Dr. Şimşek CANKUR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: oguzhantopsakal@uludag.edu.tr
U.Ü Mühendislik Fakültesi , Bilgisayar Mühendisliği Bölümü,Görükle-BURSA
18 Dersin Web Adresi: http://tip.uludag.edu.tr/egitim11/secmeli-ders-rehberi.doc
19 Dersin Amacı Sanal hasta, gerçegˆe yakın üç boyutlu bilgisayar avatarları kullanılarak gerçekçi senaryolarla hasta – doktor ilis¸kisini ve doktorun tanı koyma becerilerini gelis¸tirmesini sagˆlayan sanal gerçeklik uygulamalarıdır. Ögˆrenci hastaya (sanal gerçeklik Sanal hasta, gerçegˆe yakın üç boyutlu bilgisayar avatarları kullanılarak gerçekçi senaryolarla hasta – doktor ilis¸kisini ve doktorun tanı koyma becerilerini gelis¸tirmesini sagˆlayan sanal gerçeklik uygulamalarıdır. Ögˆrenci hastaya (sanal gerçeklik uygulamasına) sorular sorarak ya da laboratuvar testleri talep ederek hastalık geçmis¸i ve durumu hakkında bilgi edinmeye çalıs¸ır ve sonunda bir tanı ve tedavi planını uygulamaya koyar. Bu derste, sanal hasta kavramı öğrencilere tanıtılacak, çeşitli İngilizce dilinde hazırlanmış sanal hasta uygulamaları çalışılacaktır. Daha sonra çeşitli hastalıklar için Türkiye’de ilk sanal uygulamalarını geliştirmek üzere çalışmalar yapılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanal hasta kavramını ve tıp eğitiminde önemini anlayabilme;
2 Sanal hasta ile pratik yaparak ‘Hekim – Hasta Görüşmesinde’ dikkat edilmesi gereken hususları kavrayabilme;
3 Çalışılan hastalık ile ilgili ‘Hekim – Hasta Görüşmesi’ detaylarını kavrayabilme;
4 Sanal hastanın eğitimdeki etkinliğini değerlendirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanal hasta kavramı, faydaları, örneklerinin teorik sunumları
2 Örnek sanal hasta programının tanıtımı ve oryantasyonu
3 KBB, Solunum, Kalp, Mide, Kas, Sinir, Ruh Sağlığı için sanal hasta örnekleri ile çalışma
4 Sanal hasta ile öksürük, göğüs ağrısı ve karın ağrısı muayenesi üzerine çalışma
5 Öğrenci grupları oluşturulması, her gruba oluşturacakları sanal hastanın hastalığının atanması, hastalıklar için oluşturulacak ‘Hekim – Hasta Görüşmesi’ taslağının tanıtılması, anket uygulanması ve değerlendirmelerin yapılması
6 Atanan hastalıklar için her grubun incelenmesi ve hastalık için ‘Hekim – Hasta Görüşmesi’ taslağının oluşturulması
7 Oluşturulan taslakların anabilim dalı öğretim üyeleri ile kontrol edilmesi
8 Bütün gruplarca ‘Hekim hasta görüşmeleri’ için hazırlanan soru ve cevapların karşılaştırılması, seslendirilmesi
9 Her hastalık için hekim – hasta görüşmesinin soru cevap ve ses kayıtlarının sanal hasta sistemine girilmesi
10 Türkçe hazırlanmış sanal hastaların test edilip hataların düzeltilmesi
11 Sanal hasta sunumları, anket ve değerlendirmeler
12
13
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Bateman J1, Allen M, Samani D, Kidd J, Davies D., 2013, ‘Virtual patient design: exploring what works and why. A grounded theory study.’, Med Educ. 2013 Jun;47(6):595-606.
2. Consorti, F., Mancuso, R., Nocioni, M., Piccolo, A.; 2012; ’Efficacy of virtual patients in medical education: A meta-analysis of randomized studies’, Computers & Education; 59 (2012); 1001–1008
3. Cook D., Erwin PJ., Triola MM.; 2010; ‘Computerized Virtual Patients in Health Professions Education: A Systematic Review and Meta-Analysis’; Academic Medicine; 85(10); 1589-602
4. Ellaway, R., Poulton, T., Fors, U., McGee, JB., Albright, S.; 2008; ’Building a virtual patient commons.’; Medical Teacher; 30(2):170-4
5. Halan S., Lok B., Sia I., Crary M., 2014, ‘Virtual Agent Constructionism: Experiences from Health Professions Students Creating Virtual Conversational Agent Representations of Patients’, IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies.
6. Manon Maitland Schladen. 2015. ‘Formative Research on an Instructional Design Theory for Virtual Patients in Clinical Education: A Pressure Ulcer Prevention Clinical Reasoning Case’. Doctoral dissertation. Nova Southeastern University. Dissertation
7. Mccoy, Lise. 2014. ‘Virtual Patient Simulations for Medical Education: Increasing Clinical Reasoning Skills through Deliberate Practice’. Doctoral dissertation. Arizona State University.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 0 3 15
Projeler 1 2 2
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 54
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,8
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2 1 1 0 0 0 0
OK2 4 4 5 4 5 4 2 4 4 4 5 4 0 0 0 0
OK3 4 4 5 4 5 4 4 4 4 4 5 4 0 0 0 0
OK4 1 1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr