1 | Dersin Adı: | SANAL HASTA |
2 | Dersin Kodu: | TIP3198 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Öğrenci sayısı 20 ile sınırlıdır . İyi derecede İngilizce bilme koşulu vardır. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yrd. Doç. Dr. OĞUZHAN TOPSAKAL Doç. Dr. Züleyha ALPER Prof . Dr. Şimşek CANKUR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
oguzhantopsakal@uludag.edu.tr U.Ü Mühendislik Fakültesi , Bilgisayar Mühendisliği Bölümü,Görükle-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tip.uludag.edu.tr/egitim11/secmeli-ders-rehberi.doc |
19 | Dersin Amacı | Sanal hasta, gerçegˆe yakın üç boyutlu bilgisayar avatarları kullanılarak gerçekçi senaryolarla hasta – doktor ilis¸kisini ve doktorun tanı koyma becerilerini gelis¸tirmesini sagˆlayan sanal gerçeklik uygulamalarıdır. Ögˆrenci hastaya (sanal gerçeklik Sanal hasta, gerçegˆe yakın üç boyutlu bilgisayar avatarları kullanılarak gerçekçi senaryolarla hasta – doktor ilis¸kisini ve doktorun tanı koyma becerilerini gelis¸tirmesini sagˆlayan sanal gerçeklik uygulamalarıdır. Ögˆrenci hastaya (sanal gerçeklik uygulamasına) sorular sorarak ya da laboratuvar testleri talep ederek hastalık geçmis¸i ve durumu hakkında bilgi edinmeye çalıs¸ır ve sonunda bir tanı ve tedavi planını uygulamaya koyar. Bu derste, sanal hasta kavramı öğrencilere tanıtılacak, çeşitli İngilizce dilinde hazırlanmış sanal hasta uygulamaları çalışılacaktır. Daha sonra çeşitli hastalıklar için Türkiye’de ilk sanal uygulamalarını geliştirmek üzere çalışmalar yapılacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanal hasta kavramı, faydaları, örneklerinin teorik sunumları | |
2 | Örnek sanal hasta programının tanıtımı ve oryantasyonu | |
3 | KBB, Solunum, Kalp, Mide, Kas, Sinir, Ruh Sağlığı için sanal hasta örnekleri ile çalışma | |
4 | Sanal hasta ile öksürük, göğüs ağrısı ve karın ağrısı muayenesi üzerine çalışma | |
5 | Öğrenci grupları oluşturulması, her gruba oluşturacakları sanal hastanın hastalığının atanması, hastalıklar için oluşturulacak ‘Hekim – Hasta Görüşmesi’ taslağının tanıtılması, anket uygulanması ve değerlendirmelerin yapılması | |
6 | Atanan hastalıklar için her grubun incelenmesi ve hastalık için ‘Hekim – Hasta Görüşmesi’ taslağının oluşturulması | |
7 | Oluşturulan taslakların anabilim dalı öğretim üyeleri ile kontrol edilmesi | |
8 | Bütün gruplarca ‘Hekim hasta görüşmeleri’ için hazırlanan soru ve cevapların karşılaştırılması, seslendirilmesi | |
9 | Her hastalık için hekim – hasta görüşmesinin soru cevap ve ses kayıtlarının sanal hasta sistemine girilmesi | |
10 | Türkçe hazırlanmış sanal hastaların test edilip hataların düzeltilmesi | |
11 | Sanal hasta sunumları, anket ve değerlendirmeler | |
12 | ||
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Bateman J1, Allen M, Samani D, Kidd J, Davies D., 2013, ‘Virtual patient design: exploring what works and why. A grounded theory study.’, Med Educ. 2013 Jun;47(6):595-606. 2. Consorti, F., Mancuso, R., Nocioni, M., Piccolo, A.; 2012; ’Efficacy of virtual patients in medical education: A meta-analysis of randomized studies’, Computers & Education; 59 (2012); 1001–1008 3. Cook D., Erwin PJ., Triola MM.; 2010; ‘Computerized Virtual Patients in Health Professions Education: A Systematic Review and Meta-Analysis’; Academic Medicine; 85(10); 1589-602 4. Ellaway, R., Poulton, T., Fors, U., McGee, JB., Albright, S.; 2008; ’Building a virtual patient commons.’; Medical Teacher; 30(2):170-4 5. Halan S., Lok B., Sia I., Crary M., 2014, ‘Virtual Agent Constructionism: Experiences from Health Professions Students Creating Virtual Conversational Agent Representations of Patients’, IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies. 6. Manon Maitland Schladen. 2015. ‘Formative Research on an Instructional Design Theory for Virtual Patients in Clinical Education: A Pressure Ulcer Prevention Clinical Reasoning Case’. Doctoral dissertation. Nova Southeastern University. Dissertation 7. Mccoy, Lise. 2014. ‘Virtual Patient Simulations for Medical Education: Increasing Clinical Reasoning Skills through Deliberate Practice’. Doctoral dissertation. Arizona State University. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 0 | 3 | 15 |
Projeler | 1 | 2 | 2 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |