1 | Dersin Adı: | TENİS YENİ BAŞLAYAN |
2 | Dersin Kodu: | BEB4007 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEDAT SILACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Okutman SEDAT SILACI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Sedat Sılacı sedatsilaci@uludag.edu.tr Tlf:2940243 Rektörlük Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığı |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, tenis spor dalını oluşturan temel teknik ve yaş gruplarına ilişkin yarışma kurallarını öğretme, saha ve araç-gereçleri tanıtmaktır. İl içi, Ulusal ve Uluslararası yarışma organizasyonları konusunda bilgi vermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma. Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedef/hedefleri, amaçları ve öğrenci kazanımları. Tenisin Dünyada ve Ülkemizde Önemi. | |
2 | Tenis temel teknikleri; | |
3 | Tenis temel teknikleri; | |
4 | Tenis temel taktikleri; | |
5 | Yaş gruplarına göre yarışma kuralları | |
6 | Yaş gruplarına göre kullanılan araç gereçler | |
7 | Teniste kort çeşitleri, yapımı, bakımı ve özellikleri. | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Ulusal Tenis Müsabakaları ve organizasyonları | |
10 | Uluslar arası tenis müsabakaları ve organizasyonları | |
11 | Ulusal tenis kulüpleri ve yönetim çeşitleri | |
12 | Türkiye Tenis Federasyonu | |
13 | Lisans Yönetmeliği | |
14 | Müsabaka Yönetmeliği |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004 Türkiye Tenis Federasyonu “Tenis Kuralları” Jim Brown Tennis , leisure pres,1989 Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989. Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996. Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association. PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 5 | 35 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 4 | 5 | 20 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |