Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEMATOPOETİK SİSTEM HASTALIKLARI
1 Dersin Adı: HEMATOPOETİK SİSTEM HASTALIKLARI
2 Dersin Kodu: TIP3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Rıdvan Ali,Prof. Dr. Fahir Özkalemkaş,Prof. Dr. Adalet Meral Güneş, Doç. Dr. Gökhan Göktalay, Doç. Dr. Vildan Özkocaman,
Yrd. Doç. Dr. Hülya Ö. Nazlıoğlu, Doç. Dr. Birol Baytan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: baytanbirol@yahoo.com, Tel: 2950431
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı,16059
18 Dersin Web Adresi: http://tip.uludag.edu.tr/akademikegitimprogramlari.php
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı 6. Yarıyıl öğrencilerine hematolojik hastalıklar ile ilgili temel bilgileri vermek; öğrencilerin klinik stajlara başlamadan önce, hematopoetik sistem patolojik bulgularını ve hematolojide hastaya yaklaşım ile ilgili temel noktaları anlamalarını sağlayarak klinik uygulamalar için hazırlanmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hematopoetik sistem ile ilgili temel bilgileri ve kavramak;
2 Toplumda yaygın olarak rastlanan hematolojik bozuklukların neler olduğunu kavramak;
3 Hematolojik açıdan anlamlı klinik ve temel laboratuar değişikliklerini tanımlayabilmek;
4 Hematolojik bulgu ve bozukluklar açısından çocuklar ve erişkinler arasındaki farkları kavramak;
5 Hematopetik sistem hastalıklarının farmakolojik tedavi prensiplerini benimsemek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kan hast. anemnez ve muayene özellikleri Hematopoez, stem hücre biyolojisi ve hastalıkları Hematopoetik hücre gelişimi (çocukluk çağı)
2 Kemik iliği patolojisi (2 saat), Lenf nodülü patolojisi (1 saat),
3 Kemik iliği patolojisi (2 saat), Lenf nodülü patolojisi (1 saat),
4 Çocukluk çağında lenfadenomegali nedenleri ve tanısal yaklaşım, Çocukluk çağında splenomegali nedenleri ve tanısal yaklaşım, Dalak patolojisi
5 Hodgkin Hastalığı, Hodgkin-dışı lenfomalar, Anemik hastaya yaklaşım,
6 Anemili çocuğa yaklaşım ve ayırıcı tanı Yenidoğan anemileri ve fizyolojik anemi Nütrüsyonel anemiler
7 Erişkinde demir eksikliği anemisi Hipokrom-mikrositer anemiler ve ayırıcı tanı Megaloblastik nonmega makrositik anemiler
8 Aplastik ve miyeloftizik anemiler H. anemilerin sınıflaması, ortak lab. bulguları. Akkiz hemolitik anemiler
9 Hemolitik anemilere yaklaşım (çocukluk çağı) Hemoglobinopatilere yaklaşım (çocukluk çağı) Çocukluk çağında koagülasyon bozukluklarına yaklaşım
10 Kanama diyatezli hastaya yaklaşım, hemostaz tarama testleri Antianemik ilaçlar Granülo., monosit. sayısal ve fonk. bozuklukları
11 Y. damariçi pıhtı ve diğer akkiz koagulopatiler Trombositopenilerin ayırıcı tanısı, akut ve kronik İTP Trombositopenik çocuğa yaklaşım
12 Nontrombositopenik purpuralar Monoklonal gammopatiler Çocukluk çağında kemik iliği yetmezliğine yaklaşım
13 Myelodisplastik sendromlar Kronik miyeloid lösemi ve lökomoid reaksiyon Miyeloproliferatif bozukluklar
14 Hematopoetik büyüme faktörleri KLL ve diğer lenfoproliferatif hastalıklar Nötropenik çocuğa yaklaşım
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Harrison’s Principals of Internal Medicine, The McGraw-Hill Companies Inc., 17th edition, USA, 2008
2-Pediatric Hematology,Blackwell Publishing Ltd., USA, 2006
3-Goodman & Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics, USA, 2010
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 2 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr