Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
UYGARLIK TARİHİNDE MİSTİK KÜLTÜR
1 Dersin Adı: UYGARLIK TARİHİNDE MİSTİK KÜLTÜR
2 Dersin Kodu: İLH1402
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 1
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: PROF.DR.MUSTAFA KARA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi: http://www.uludag.edu.tr/Bologna/dereceler/dt/33/dl/tr/b/22/p/28#2smst
19 Dersin Amacı MİSTİK KÜLTÜR HAKKINDA GENEL BİLGİ
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 DİNLER HAKKIINDA GENEL BİLGİ;
2 MESHEPLER VE TARİKATLARIN OLUŞUMU;
3 İSLAM KÜLTÜRÜ VE TASAVVUF;
4 TASAVVUFİ DÜŞÜNCENİN EVLERİ;
5 GÜNÜMÜZ VE MİSTİK KÜLTÜR;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mistisizm hakkında genel bilgi
2 Uzakdoğu toplumlarında mistik kültür
3 Hint alt kıtasında mistik kültür
4 Yahudilikte mistik kültür
5 Hıristiyanlıkta mistik kültür
6 İslam kültür coğrafyasında tıp ilmi
7 Selçuklularda tıp ve mistik kültür
8 Osmanlılarda tıp ve mistik kültür
9 Mistik kültürün felsefeye etkisi
10 Mistik kültürün sanat ve edebiyata etkisi
11 Mistik doktorlar
12 20. Yüzyılda dünyada mistik kültür
13 Günümüz dünyasında mistik akımlar
14 Mistisizme karşı akımlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Dinler Tarihi – Günay Tümer, Ankara 1990.
2- İslam Ansiklopedisi, I-XXXX, İstanbul 1989-2011.
3- Kabala, A. Ekrem Ülkü, İstanbul 2008.
4-Ramayana, (çev. K. Kaya), Ankara 2002.
5-Doğu Büyüsü, İdris Şah, İstanbul 1987.
6-Mistik İslam, Julian Baldick, İstanbul 2002.
7-Mistik Dünya Görüşü ve Bergson, M. Kök, İstanbul 2007.
8-İslam Mistik Düşüncesi, Toshihiko İzutsu, İstanbul 2001.
9-Sufi Tıbbı, M. Çişti, İstanbul 1997.
10-Ruhumun Öyküsü, Therese de I’Enfant-Jesus, (çev. D. Pamir), İstanbul 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 34
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,13
Dersin AKTS Kredisi 1
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr