1 | Dersin Adı: | UYGARLIK TARİHİNDE MİSTİK KÜLTÜR |
2 | Dersin Kodu: | İLH1402 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | PROF.DR.MUSTAFA KARA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.uludag.edu.tr/Bologna/dereceler/dt/33/dl/tr/b/22/p/28#2smst |
19 | Dersin Amacı | MİSTİK KÜLTÜR HAKKINDA GENEL BİLGİ |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mistisizm hakkında genel bilgi | |
2 | Uzakdoğu toplumlarında mistik kültür | |
3 | Hint alt kıtasında mistik kültür | |
4 | Yahudilikte mistik kültür | |
5 | Hıristiyanlıkta mistik kültür | |
6 | İslam kültür coğrafyasında tıp ilmi | |
7 | Selçuklularda tıp ve mistik kültür | |
8 | Osmanlılarda tıp ve mistik kültür | |
9 | Mistik kültürün felsefeye etkisi | |
10 | Mistik kültürün sanat ve edebiyata etkisi | |
11 | Mistik doktorlar | |
12 | 20. Yüzyılda dünyada mistik kültür | |
13 | Günümüz dünyasında mistik akımlar | |
14 | Mistisizme karşı akımlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Dinler Tarihi – Günay Tümer, Ankara 1990. 2- İslam Ansiklopedisi, I-XXXX, İstanbul 1989-2011. 3- Kabala, A. Ekrem Ülkü, İstanbul 2008. 4-Ramayana, (çev. K. Kaya), Ankara 2002. 5-Doğu Büyüsü, İdris Şah, İstanbul 1987. 6-Mistik İslam, Julian Baldick, İstanbul 2002. 7-Mistik Dünya Görüşü ve Bergson, M. Kök, İstanbul 2007. 8-İslam Mistik Düşüncesi, Toshihiko İzutsu, İstanbul 2001. 9-Sufi Tıbbı, M. Çişti, İstanbul 1997. 10-Ruhumun Öyküsü, Therese de I’Enfant-Jesus, (çev. D. Pamir), İstanbul 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 34 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |