Ders Öğretim Planı
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II
1 |
Dersin Adı: |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II |
2 |
Dersin Kodu: |
BEB4002(1) |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Okutman ZİYA SUVAR |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Ziya Suvar ziyasuvar@uludag.edu.tr 0 2242940240 Rektörlük Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığı |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Sağlıklı yaşam ile ilgili egzersizlerin vücuda uygulanması. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Güç geliştirmenin tanımını bilir, tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapar.;
|
2 |
Güç Geliştirmenin temel teknik becerilerini uygulayabilir.;
|
3 |
Güç Geliştirmeye başlamadan ısınma uygulamasını yapar.;
|
4 |
Güç, denge gibi bireysel kazanımlar.;
|
5 |
Nefes egzersizlerini öğrenir.;
|
6 |
Toplu uyuma ve konsantrasyonun geliştirilmesine yönelik hizmet edecek egzersizler;
|
7 |
Vücut kooardinasyonu gelişir.;
|
8 |
İyi bir güç geliştirme izleyicisi olarak olumlu eleştiriler yapmasını sağlamak.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Güç Geliştirmenin tarihçesi |
|
2 |
Güç Geliştirmenin temel teknikleri |
|
3 |
Karın kası egzersizleri |
|
4 |
Karın kası egzersizleri |
|
5 |
Kol kası ve omuz başı egzersizleri |
|
6 |
Göğüs, kanat egzersizleri |
|
7 |
Genel değerlendirmeye hazırlık |
|
8 |
Genel Değerlendirme (Ara Sınav) |
|
9 |
Sırt kası egzersizleri |
|
10 |
Kalça kası egzersizleri |
|
11 |
Bacak kası egzersizleri |
|
12 |
Yan bacak kası egzersizleri |
|
13 |
Kol sarkmaları için egzersizler |
|
14 |
Dönem içi çalışmaların tekrarı |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Manfred Grober – Erzeichen und kürper Training |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
7 |
5 |
35 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
4 |
5 |
20 |
Arasınavlar |
1 |
1 |
1 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
85 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
2,83 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |