1 | Dersin Adı: | SAVAŞ SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY3005 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜSAMETTIN ARSLAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
UludağÜniversitesi Fen-EdebiyatFakültesi SosyolojiBölümü Tel: 0224-294-18-42 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünya tarihini şekillendiren bir olgu olarak savaşı anlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Savaş Fikri | |
2 | Klasik sosyal düşüncede savaş ve şiddet | |
3 | Organize şiddet olarak savaş | |
4 | Savaşın kökenleri:Biyolojik, kültürel, dini, ekonomik,politik | |
5 | Antikdönemde savaş ve şiddet | |
6 | Ortaçağda savaş ve şiddet | |
7 | Askeri Devrim ve savaş | |
8 | Modern dönemde savaş | |
9 | Savaşın dönüşümü ve yeni savaş | |
10 | Savaş, bilim ve üniversite | |
11 | Savaşın devletleştirilmesi | |
12 | Yeni savaşlarda şiddet ekonomisi | |
13 | Uluslararası terörizm ve askeri müdahaleler | |
14 | Gelecek projeksiyonları ve genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Clausewitz, Carl Von, Savaş Üzerine, Doruk, 2008;Parker, Geoffrey, Askeri Devrim:Batı’nın Yükselişinde Askeri Yenilikler 1500-1800, Küre, 2006; Bröckling, Ulrich,Disiplin:Askeri İtaat Üertiminin Sosyolojisi ve Tarihi, Ayrıntı, 2008; Stahl, Roger, Savaş Oyunları A.Ş, Ayrıntı, 2010; Münkler, Herfried,Yeni Savaşlar, İletişim, 2010; Oktay, Cemil, Modern Toplumlarda Savaş ve Barış, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |