Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SAVAŞ SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: SAVAŞ SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SSY3005
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜSAMETTIN ARSLAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: UludağÜniversitesi Fen-EdebiyatFakültesi
SosyolojiBölümü
Tel: 0224-294-18-42
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dünya tarihini şekillendiren bir olgu olarak savaşı anlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Alanın kavramlarını tanıma;
2 Savaş toplum ilişkisini kavrama;
3 Savaşın politik, ekonomik ve kültürel gücünü anlama;
4 Sosyal olaylara savaş ve şiddet perspektifinden bakmayı öğrenme;
5 Savaş analizi ve stratejilerini öğrenme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Savaş Fikri
2 Klasik sosyal düşüncede savaş ve şiddet
3 Organize şiddet olarak savaş
4 Savaşın kökenleri:Biyolojik, kültürel, dini, ekonomik,politik
5 Antikdönemde savaş ve şiddet
6 Ortaçağda savaş ve şiddet
7 Askeri Devrim ve savaş
8 Modern dönemde savaş
9 Savaşın dönüşümü ve yeni savaş
10 Savaş, bilim ve üniversite
11 Savaşın devletleştirilmesi
12 Yeni savaşlarda şiddet ekonomisi
13 Uluslararası terörizm ve askeri müdahaleler
14 Gelecek projeksiyonları ve genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Clausewitz, Carl Von, Savaş Üzerine, Doruk, 2008;Parker, Geoffrey, Askeri Devrim:Batı’nın Yükselişinde Askeri Yenilikler 1500-1800, Küre, 2006; Bröckling, Ulrich,Disiplin:Askeri İtaat Üertiminin Sosyolojisi ve Tarihi, Ayrıntı, 2008; Stahl, Roger, Savaş Oyunları A.Ş, Ayrıntı, 2010; Münkler, Herfried,Yeni Savaşlar, İletişim, 2010; Oktay, Cemil, Modern Toplumlarda Savaş ve Barış, İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2012.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 2 3 5 2 2 4 5 5 4 4
OK2 4 4 2 4 4 2 2 4 5 4 4 4
OK3 5 5 2 3 4 2 2 4 5 4 4 5
OK4 5 5 2 3 4 2 2 4 5 5 4 5
OK5 5 5 2 3 5 3 2 4 5 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr