1 | Dersin Adı: | İstatistiksel Kalite Kontrolü |
2 | Dersin Kodu: | END5523 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7,5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ALI YURDUN ORBAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | orbak@uludag.edu.tr, 0(224)2942086, Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Oda Y315 Görükle, 16059, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://endustri.uludag.edu.tr/~orbak/END5522.html |
19 | Dersin Amacı | İstatistik bilgisi kullanılarak üretim ve servis sektörlerinde kalite kontrol sistemlerinin oluşturulması, bu sektörlerdeki süreçlerin izlenerek iyileştirilmesi, süreçlerin yeterliliklerinin tespit edilerek geliştirilmesi için yapılması gerekenlerle ilgili araçların neler olduğu ve nasıl kullanılmaları gerektiğinin kalite yönetimi felsefesi ile öğrencilere aktarılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kalite Nedir, Kalite Maliyetleri | |
2 | Kalite Kontrolün Tarihsel Gelişimi | |
3 | Toplam Kalite Yönetimi, Kaizen, Standartların sınıflandırılması | |
4 | İstatistiksel Proses Kontrolü: Değişkenliğin nedenleri | |
5 | İstatistiksel Proses Kontrolü: Değişkenler için kontrol diyagramları | |
6 | İstatistiksel Proses Kontrolü: Değişkenler için kontrol diyagramları | |
7 | İstatistiksel Proses Kontrolü: Özellikler için kontrol diyagramları | |
8 | İstatistiksel Proses Kontrolü: Özellikler için kontrol diyagramları | |
9 | Süreç yeterliliği analizi | |
10 | Toleranslama | |
11 | Ürün ve Süreç Tasarımı: Taguchi kayıp fonksiyonu | |
12 | Deneysel Tasarım ve Taguchi | |
13 | Ürün ve süreç tasarımı: FMEA, Triz ve Aksiyomatik Tasarım | |
14 | Ürün ve süreç tasarımı: FMEA, Triz ve Aksiyomatik Tasarım |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Managing Quality, 5th Edition. Barrie G. Dale (University of Manchester), Ton van der Wiele (Erasmus University), Jos van Iwaarden (Erasmus University) ISBN: 978-1-4051-4279-3, Wiley, 2007. • Managing, Controlling, and Improving Quality, 1st Edition. Douglas C. Montgomery (Arizona State University ), Cheryl L. Jennings (Bank of America, USA), Michele E. Pfund (Arizona State University) ISBN 978-0-470-57185-9, Wiley 2010. • Axiomatic Quality: Integrating Axiomatic Design with Six-Sigma, Reliability, and Quality Engineering. Basem El-Haik , ISBN: 978-0-471-68273-8, Wiley 2005. • TRIZ for Engineers: Enabling Inventive Problem Solving. Karen Gadd , ISBN: 978-0-470-74188-7, Wiley 2011. • Mitra, Amitava. “Fundamentals of Quality Control and Improvement”, Second Edition, Prentice Hall, 1998. ISBN: 0-13-645086-5. • Montgomery, D. C. “Introduction to Statistical Quality Control”, Fifth Edition, John Wiley & Sons, 2004. ISBN: 0-47-165631-3. • Taguchi, Genichi. “Introduction to Quality Engineering: Designing Quality into Products and Processes”, Quality Resources, 1986. ISBN: 9-28-331084-5. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 9 | 108 |
Ödevler | 1 | 9 | 9 |
Projeler | 1 | 62 | 62 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 225 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |