Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İstatistiksel Kalite Kontrolü
1 Dersin Adı: İstatistiksel Kalite Kontrolü
2 Dersin Kodu: END5523
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 7,5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ALI YURDUN ORBAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: orbak@uludag.edu.tr, 0(224)2942086, Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü Oda Y315 Görükle, 16059, Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://endustri.uludag.edu.tr/~orbak/END5522.html
19 Dersin Amacı İstatistik bilgisi kullanılarak üretim ve servis sektörlerinde kalite kontrol sistemlerinin oluşturulması, bu sektörlerdeki süreçlerin izlenerek iyileştirilmesi, süreçlerin yeterliliklerinin tespit edilerek geliştirilmesi için yapılması gerekenlerle ilgili araçların neler olduğu ve nasıl kullanılmaları gerektiğinin kalite yönetimi felsefesi ile öğrencilere aktarılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler kontrol grafiklerini anlayabilecek ve tasarlayabileceklerdir.;
2 Öğrenciler endüstriyel ve servis süreçlerini izleyebilmek için nasıl veri toplamaları gerektiğini anlayacaklardır.;
3 Öğrenciler kalite teknolojilerinin geniş yapısını anlayacaklardır.;
4 Öğrenciler kalite yönetimi teorisini bileceklerdir. ;
5 Öğrenciler süreç analizini yapabileceklerdir.;
6 Öğrenciler kalite geliştirme tekniklerini öğreneceklerdir.;
7 Öğrenciler istatistiksel kontrol ve rastgele değişkenliğin ne anlama geldiğini öğreneceklerdir.;
8 Öğrenciler süreçlerde meydana gelen hataları analiz edebilecek ve iyileştirme yöntemlerini geliştirebileceklerdir.;
9 Öğrenciler problemlerin çözümüne yönelik deney tasarlayabilecek ve uygulayabileceklerdir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kalite Nedir, Kalite Maliyetleri
2 Kalite Kontrolün Tarihsel Gelişimi
3 Toplam Kalite Yönetimi, Kaizen, Standartların sınıflandırılması
4 İstatistiksel Proses Kontrolü: Değişkenliğin nedenleri
5 İstatistiksel Proses Kontrolü: Değişkenler için kontrol diyagramları
6 İstatistiksel Proses Kontrolü: Değişkenler için kontrol diyagramları
7 İstatistiksel Proses Kontrolü: Özellikler için kontrol diyagramları
8 İstatistiksel Proses Kontrolü: Özellikler için kontrol diyagramları
9 Süreç yeterliliği analizi
10 Toleranslama
11 Ürün ve Süreç Tasarımı: Taguchi kayıp fonksiyonu
12 Deneysel Tasarım ve Taguchi
13 Ürün ve süreç tasarımı: FMEA, Triz ve Aksiyomatik Tasarım
14 Ürün ve süreç tasarımı: FMEA, Triz ve Aksiyomatik Tasarım
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Managing Quality, 5th Edition. Barrie G. Dale (University of Manchester), Ton van der Wiele (Erasmus University), Jos van Iwaarden (Erasmus University) ISBN: 978-1-4051-4279-3, Wiley, 2007.
• Managing, Controlling, and Improving Quality, 1st Edition. Douglas C. Montgomery (Arizona State University ), Cheryl L. Jennings (Bank of America, USA), Michele E. Pfund (Arizona State University) ISBN 978-0-470-57185-9, Wiley 2010.
• Axiomatic Quality: Integrating Axiomatic Design with Six-Sigma, Reliability, and Quality Engineering. Basem El-Haik , ISBN: 978-0-471-68273-8, Wiley 2005.
• TRIZ for Engineers: Enabling Inventive Problem Solving. Karen Gadd , ISBN: 978-0-470-74188-7, Wiley 2011.
• Mitra, Amitava. “Fundamentals of Quality Control and Improvement”, Second Edition, Prentice Hall, 1998. ISBN: 0-13-645086-5.
• Montgomery, D. C. “Introduction to Statistical Quality Control”, Fifth Edition, John Wiley & Sons, 2004. ISBN: 0-47-165631-3.
• Taguchi, Genichi. “Introduction to Quality Engineering: Designing Quality into Products and Processes”, Quality Resources, 1986. ISBN: 9-28-331084-5.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 9 108
Ödevler 1 9 9
Projeler 1 62 62
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 225
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,5
Dersin AKTS Kredisi 7,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 4 4 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr