Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARKAİK ÇAĞ MİMARİSİ
1 Dersin Adı: ARKAİK ÇAĞ MİMARİSİ
2 Dersin Kodu: ARK2017
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İBRAHİM HAKAN MERT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941839/ e-mail: ihmert@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Erken dönem Grek mimarisinin ana hatlarıyla anlaşılması ve Arkaik devir mimarlığına etki eden faktörlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Arkaik dönemin kültür ve siyasi tarihinin farkında olabilme;
2 Arkaik dönem mimarlığına etki eden daha erken dönem yapılarının özelliklerini kavrayabilme;
3 Grek tapınak mimarisinin erken evrelerini kavrayabilme.;
4 Erken dönem yapılarıyla Arkaik dönem yapılarını birbirlerinden ayırabilme;
5 Geometrik-Arkaik dönem yapı öğelerini ve mimari düzenleri tanıyabilme;
6 Arkaik dönem yapı malzemelerini tanıyabilme;
7 Yunanistan ve Aşağı İtalya tapınakları arasında farkları ve benzerlikleri kavrayabilme;
8 Dor ve Ion Düzenlerinin Stil Gelişimini Kavrayabilme;
9 Ion düzenini hazırlayan şartları ve Ionialıları tanıyabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Arkaik Dönem Kültür ve Siyasi Tarihi Hakkında Genel Bilgiler
2 Arkaik Dönem Yapıları’nın Kronolojik Listesi
3 Aeol Düzenli Tapınaklar ve Diğer Yapılar: Neandria, Larisa ve Smyrna
4 Dor Düzeninin Elemanları ve Dor Düzenindeki Erken Yapılar: Thermos Apollon Kutsal alanı örneği
5 Dor Düzeninin Stil Gelişimi
6 Grek Kutsal Alanları ve Grek Tapınağı’nın Kökeni
7 Ara Sınav + İon Düzeni’nin Elemanları; Ionia Bölgesi ve Ionialılar Hakkında Bilgi
8 Thermos Apollon Tapınağı; Olympia Hera Tapınağı
9 Assos Athena Tapınağı
10 Ephesos Artemis Tapınağı
11 Samos Hera Tapınağı ve Kutsal Alanı; Didyma Apollon Tapınağı
12 Güney İtalya ve Sicilya’daki Arkaik Dönem Dor Tapınakları: Syracusa (Ortygia) Apollon Tapınağı
13 Selinus “C Tapınağı”; Paestum Hera-Tapınağı I (Basilica)
14 Selinus “F Tapınağı”; Paestum Athena-Tapınağı (Ceres Tapınağı)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Gruben, G., Die Tempel der Griechen, Darmstadt, 1976.
- Robertson, D. S., Greek and Roman Architecture, Cambridge,1977.
- Naumann, R., Eski Anadolu Mimarlığı, Ankara, 1975.
- Thomlinson, R. A., Yunan Mimarlığı, İstanbul, 2003.
- A. W. Lawrence, Grek Architecture, London, 1970.
- W. B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, London, 1950.
- E. Akurgal, Eski İzmir I, Ankara, 1983.
- P. Betancaurt, The Aeolic Style in the Architecture, Princeton, 1977.
- A. E. Kalpaxis, Früharchaische Baukunst in Griechenland und Kleinasien, Athen, 1976.
-. H. Kaehler, Der Griechische Tempel, Berlin, 1964.
- J. N. Coldstream, Geometric Greece, London, 1977.
- R. A. Tomlinson, Greek Sanctuaries, London, 1976.
- H. Knell, Grundzüge der Griechischen Architektur, Darmstadt, 1980.
- J. J. Coulton, Greek architect at Work, London, 1977.
- D. M. Robertson, Greek and Roman Architecture, London, 1950.
- S. Evers, The Griechische Architekten in der Archaik und Klassischer Zeit, Frankfurt A. M., 1996.
- O. Bingöl, Arkeolojik Mimaride Taş, İstanbul, 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 2 5 10
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,83
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 2 1 1 3 1 3 5 4 1 1 1
OK2 5 4 1 1 3 1 3 5 4 1 4 1
OK3 5 4 1 1 3 1 3 5 4 1 4 1
OK4 5 4 1 1 3 1 3 5 4 1 4 1
OK5 5 4 1 1 3 1 3 5 4 1 4 1
OK6 5 2 1 1 3 1 3 5 4 1 1 1
OK7 5 4 1 1 3 1 3 5 4 1 4 1
OK8 5 4 1 1 3 1 3 5 4 1 4 1
OK9 5 2 1 1 3 1 3 5 4 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr