Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HALK EDEBİYATI I
1 Dersin Adı: HALK EDEBİYATI I
2 Dersin Kodu: TDE2051
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard. Doç. Dr. Hülya Taş
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: htas@uludag.edu.tr 0224-2941817
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslâmiyetten önceki Türk Destanları hakkında bilgi vermek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Destan türünün halk edebiyatı içindeki yerinin açıklayabilmeK ;
2 Destanların hangi koşullarda oluştuğunu belirtebilmek ;
3 Destanların toplum üzerindeki etkisini açıklayabilmek;
4 Destanların yayılma alanlarını gösterebilmek ;
5 Destanlardan çıkaracağımız sonuçları günümüze uyarlayabilmek ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Destan terimi , tanımı ve destan üzerine yapılan çalışmalar
2 Destanların oluşumu, sınıflandırılması
3 Destan anlatıcıları
4 Türk destanlarında dil, üslup ve yapısal özellikler
5 Türk destanlarının yayılma alanları
6 Yaratılış destanı
7 ARA SINAV Saka destanları: Alper Tunga
8 Şu destanı
9 Şu destanına Devam
10 Oğuz Kağan destanı
11 Oğuz Kağan destanı devam
12 Ergenekon destanı
13 Türeyiş destanı
14 Göç destanı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: M. Fuad Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları,2009.
Saim Sakaoğlu-Ali Duymaz, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2002.
Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, TTK Yayınları, C.2 ,1995.
M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı,Grafiker Yayınevi, 2008.
Mustafa Aça, Oğuznamecilik Geleneği ve Andalıp Oğuznamesi, Kömen Yayınları 2011.
Metin Ekici ,Prof. Dr. Karl Reichl, Türk Boylarının Destanları , TDK Yayınları, 2002
Abdurrahman Güzel- Ali Torun,Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, 2005
Abdülkadir İnan, Makaleler ve incelemeler, I-II; TTK Yayınları,1998
Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları, 2003
Fuzuli Bayat, Oğuz Destan Dünyası( Oğuznamelerin Tarihi, Mitolojik Kökenleri ve Teşekkülü), Ötüken Yayınları, 2006.
P. Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat, C.2, Adam Yayınları,1988.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 3 10 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 3 0 0 0 3 0 3 0 0 0
OK2 0 4 0 0 4 0 0 0 0 3 0 0
OK3 0 3 4 0 0 3 0 0 4 0 0 0
OK4 3 0 0 4 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 0 0 4 0 5 4 0 0 3 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr