1 | Dersin Adı: | HALK EDEBİYATI I |
2 | Dersin Kodu: | TDE2051 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yard. Doç. Dr. Hülya Taş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | htas@uludag.edu.tr 0224-2941817 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslâmiyetten önceki Türk Destanları hakkında bilgi vermek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Destan terimi , tanımı ve destan üzerine yapılan çalışmalar | |
2 | Destanların oluşumu, sınıflandırılması | |
3 | Destan anlatıcıları | |
4 | Türk destanlarında dil, üslup ve yapısal özellikler | |
5 | Türk destanlarının yayılma alanları | |
6 | Yaratılış destanı | |
7 | ARA SINAV Saka destanları: Alper Tunga | |
8 | Şu destanı | |
9 | Şu destanına Devam | |
10 | Oğuz Kağan destanı | |
11 | Oğuz Kağan destanı devam | |
12 | Ergenekon destanı | |
13 | Türeyiş destanı | |
14 | Göç destanı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
M. Fuad Köprülü, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları,2009. Saim Sakaoğlu-Ali Duymaz, İslamiyet Öncesi Türk Destanları, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2002. Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, TTK Yayınları, C.2 ,1995. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı,Grafiker Yayınevi, 2008. Mustafa Aça, Oğuznamecilik Geleneği ve Andalıp Oğuznamesi, Kömen Yayınları 2011. Metin Ekici ,Prof. Dr. Karl Reichl, Türk Boylarının Destanları , TDK Yayınları, 2002 Abdurrahman Güzel- Ali Torun,Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, 2005 Abdülkadir İnan, Makaleler ve incelemeler, I-II; TTK Yayınları,1998 Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları, 2003 Fuzuli Bayat, Oğuz Destan Dünyası( Oğuznamelerin Tarihi, Mitolojik Kökenleri ve Teşekkülü), Ötüken Yayınları, 2006. P. Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat, C.2, Adam Yayınları,1988. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 3 | 10 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |