Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARİH FELSEFESİ
1 Dersin Adı: TARİH FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FLS4072
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Kadir@uludag.edu.tr;
Uludag University, Faculty of Sciences and Arts, Department of Philosophy, Gorukle Campus, Bursa - Turkey
Tel: +90 224 2941826
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarih kavramı, tarih bilgisi ve tarih açıklamalarının özelliği ve tarih alanında yer alan belli başlı görüşlerin kazandırılması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefeyle tanışma;
2 Tarih felsefesinin konu ve alanını tanıma ;
3 Tarih felsefesinin problemlerini tanıma;
4 Filozofların problemlere nasıl çözüm getirdiklerini tanıtma;
5 Rasyonel, soyut ve eleştirel düşünmeyi düşünme;
6 Güncel tarih problemlerine felsefî yaklaşımı öğrenme;
7 Eleştirel düşünebilme yeteneğine sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefe nedir sorusunu bağlamında tarih felsefesine giriş yapma
2 Tarih felsefesinin konularını ve yöntemlerini açıklama
3 Geleneksel Tarih Felsefesinin konu ve problemlerini tanıtma
4 Antik Çağ felsefesinde ileri sürülen tarih anlayışlarını tanıtma
5 Orta Çağ felsefesinde ileri sürülen tarih anlayışlarını tanıtma problemini açıklama
6 Modern felsefesinde ileri sürülen tarih anlayışlarını tanıtma
7 19. yy. felsefesinde ileri sürülen tarih anlayışlarını tanıtma
8 20. yy. felsefesinde ileri sürülen tarih anlayışlarını tanıtma+ Ara sınav
9 Çağdaş Tarih felsefesi anlayışını açıklama
10 Edward Carr’ın “Tarih Nedir” eseri üzerinde durma ve tartışma ortamı sağlama
11 Collingwood’un tarih anlayışını ele almak
12 Keith Jenkins tarih anlayışını açıklamak
13 Günümüz tarih problemlerine felsefece bakma ve açıklama
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Edward H. Carr, Tarih Nedir?
2) Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
3) R. C. Collingwood, Tarih Tasarımı
4) Keith Jenkins, Tarihi Yeniden Düşünmek, Dost Kiabevi, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 3 15 45
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 2 0 2 3 3 2 2 1 3 3
OK2 1 0 2 3 2 0 2 3 4 2 2 3
OK3 0 1 1 2 3 2 1 4 3 2 3 2
OK4 0 0 2 2 3 2 0 1 2 3 2 4
OK5 0 2 3 2 3 2 4 4 4 4 4 3
OK6 1 1 2 2 2 3 0 2 4 2 3 3
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr