Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM TARİHİ
1 Dersin Adı: BİLİM TARİHİ
2 Dersin Kodu: TRH2088
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi KAMİL DOĞANCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Kamil DOĞANCI
e-mail: kamil@uludag.edu.tr
Tel: (224) 2941864
Adres: Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36
16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı bu süreci ele almak ve süreçteki önemli dönüm noktalarından yola çıkarak bilimsel gelişmelerin anlaşılmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilimsel buluşların arkasındaki düşünceyi ve yapıyı kavrama;
2 Bilim insanlarının yaşama koşulları ve bilim üretme ilişkilerini anlama;
3 Eskiçağdaki bilimsel gelişmelerin Dünya uygarlığına katkılarını kavrayabilme;
4 Dönemin yaşam koşulları, siyasal ve ekonomik yapısı bağlamında bilimi açıklamak;
5 Bilimin uygarlıklara göre değişim ve gelişim sürecini anlama;
6 Bilim tarihiyle ilgili birincil ve ikincil kaynakları bulabilme, düzenleyebilme ve değerlendirebilme;
7 Amerika kıtasındaki Inka, Aztek ve Maya uygarlıklarının bilimsel katkılarını kavrayabilme;
8 Çin ve Hindistan’daki bilimsel gelişmeleri analiz edebilme;
9 Batı biliminin kökenlerini tanıyabilme;
10 Bilimin gerekliliği bilincini kazanma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim Tarihinin Öğrenilmesi Gerekliliği Üzerine
2 Bilimin Kaynakları
3 Eski Çin’de Bilim
4 Antik Yunan’da Bilimsel Gelişmeler
5 Hindistan’da Bilim
6 İslam Medeniyetinde Bilim
7 Roma’da ve Ortaçağda Bilimsel Gelişmeler
8 Rönesans’ın Bilimsel Düşünceye Etkileri
9 Yeni Dünya Bilim (Aztek, İnka, Maya)
10 Onyedinci ve Onsekizinci Yüzyıllarda Bilim
11 Kopernik, Galileo ve Kepler
12 Newton’un Bilim Anlayışı
13 19.-20. Yüzyıllarda Bilim
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Colin A. Ronan, Bilim Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara, 1983.
Bahri Ata, Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi, 2010.
Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 5. Basım, Mayıs 1997.
M. Richard-S. Westfall, Modern Bilimin Oluşumu, çev. İsmail Hakkı Duru, Tübitak Yayınları, Nisan, 1997.
Cemal Yıldırım, Bilimin Öncüleri, Tübitak Yayınları, Mart, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 5 5
Projeler 2 2 4
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 7 5 35
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr