1 | Dersin Adı: | BİLİM TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TRH2088 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi KAMİL DOĞANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Kamil DOĞANCI e-mail: kamil@uludag.edu.tr Tel: (224) 2941864 Adres: Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı bu süreci ele almak ve süreçteki önemli dönüm noktalarından yola çıkarak bilimsel gelişmelerin anlaşılmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilim Tarihinin Öğrenilmesi Gerekliliği Üzerine | |
2 | Bilimin Kaynakları | |
3 | Eski Çin’de Bilim | |
4 | Antik Yunan’da Bilimsel Gelişmeler | |
5 | Hindistan’da Bilim | |
6 | İslam Medeniyetinde Bilim | |
7 | Roma’da ve Ortaçağda Bilimsel Gelişmeler | |
8 | Rönesans’ın Bilimsel Düşünceye Etkileri | |
9 | Yeni Dünya Bilim (Aztek, İnka, Maya) | |
10 | Onyedinci ve Onsekizinci Yüzyıllarda Bilim | |
11 | Kopernik, Galileo ve Kepler | |
12 | Newton’un Bilim Anlayışı | |
13 | 19.-20. Yüzyıllarda Bilim | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Colin A. Ronan, Bilim Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara, 1983. Bahri Ata, Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi, 2010. Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 5. Basım, Mayıs 1997. M. Richard-S. Westfall, Modern Bilimin Oluşumu, çev. İsmail Hakkı Duru, Tübitak Yayınları, Nisan, 1997. Cemal Yıldırım, Bilimin Öncüleri, Tübitak Yayınları, Mart, 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 0 | 5 | 5 |
Projeler | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 7 | 5 | 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |