Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANATSAL PERSPEKTİF
1 Dersin Adı: SANATSAL PERSPEKTİF
2 Dersin Kodu: GSR1010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SAİT OKTAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: saitoktay@gmail.com
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin hedefi, öğrencilerin resim ve tasarım için derinlik illüzyonu yaratma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Görsel anlatımda genel perspektif ilkelerini uygular. ;
2 Görsel anlatımda perspektif ilkelerini kullanarak objelerin üç boyutlu canlandırmalarını yapabilir. ;
3 Sanat eserlerindeki mekan, figür, obje ilişkilerini perspektif kuralları bağlamında çözümler. ;
4 Görsel anlatımda obje, figür, mekan ilişkilerini tasarlarken perspektif kurallarını uygular. ;
5 Tek kaçışlı, çift kaçışlı ve üç kaçışlı perspektifin uygulama alanlarını ayırt eder. ;
6 Perspektif kavramını sanat tarihindeki bağlamları ile açıklar. ;
7 Görsel anlatımda renk perspektifi ilkelerini uygulayarak mekanda derinlik yanılsaması oluşturur. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Genel perspektif ilkeleri Perspektif Elemanları Olarak nokta, çizgi, yüzey, doku, renk, şema, görsel ölçek Perspektifle İlgili Terimler: Resim düzlemi, duruş noktası, bakış açısı, ufuk çizgisi, kaçış noktası, ışık kaynağı ve gölge. Rönesanstan Günümüze Sanat Eserlerinde Perspektifin Uygulanışı Basit geometrik formların (küp, pramit, küre) sabit bir bakış açısı kullanarak üç boyutlu canlandırması.
2 Basit perspektif kuralları; ölçü, oran ve uygulama. Dış Mekan Çizimi
3 Tek Kaçışlı Perspektif. Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi
4 Tek Kaçışlı Perspektif. İç Mekan, Dış Mekan Çizimleri
5 Çift Kaçışlı Perspektif. Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi
6 Çift Kaçışlı Perspektif. Ders tekrarı ve Ara sınav
7 Ders tekrarı ve Ara sınav Dış Mekan Çizimi
8 Üç Kaçışlı Perspektif İç Mekan,Dış Mekan Çİzimleri
9 Aynı Düzlemde Farklı Perspektiflerin Birlikte Uygulanması Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi
10 Aynı Düzlemde Farklı Perspektiflerin Birlikte Uygulanması İç Mekan ,Dış Mekan Çizimleri
11 Renk perspektifi: Çizgi, doku, renk, yüzey ve gölgeyle uzak-yakın anlatımı Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi
12 Renk perspektifi: Çizgi, doku, renk, yüzey ve gölgeyle uzak-yakın anlatımı Obje Etütleri
13 Karmaşık formdaki objelerin perspektif kurallarına göre çizimi; taslaklar, detaylar. Obje Etütleri
14 Karmaşık formdaki objelerin perspektif kurallarına göre çizimi; taslaklar, detaylar.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Görsel Algılama. Adem Genç-Ahmet Sipahioğlu. Sergi Kitabevi. İzmir 1990.
Hotan, Harbi, Mimari Perspektif.. İzmir 1978.
Çağlarca, Saadettin, Perspektif ve Gölge Çizimi. İnkılap Yay. İstanbul.
Pancarcı, Ali – Öcal, Emin, “Yapı Teknik Resim”, Kemal Matbaası, Adana, 1978
Metzger, Phil, “The Art of Perspective”, FW Publications, Canada, 2007
D’Amelio, Joseph, “Perspective Drawing Hand Book”, John Wiley and Sons Inc., New York
Montague, John, “Basic Perspective Drawing”, John Wilwy & Sons Inc., Canada, 1998
Pile, John, “Perspective for İnterior Designers”, Whitney Library of Design, USA, 1989
Cole, Rex Vicat; Perspective for Artists, Dover Publications, USA, 1976
Norling, Ernest R. Perspective Made Easy. Dover Publications, USA, 1999
Watson, Ernest W. Creative Perspectives For Artist and İllustrators, Dover Publications, USA, 1992
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 1 3 3 1 2 1 1 4 1 1 2
OK2 2 1 3 3 1 1 1 1 3 1 1 4
OK3 2 1 2 2 1 1 2 1 3 1 1 2
OK4 2 1 2 2 1 1 2 1 3 1 1 2
OK5 2 1 2 2 1 1 2 1 3 1 1 3
OK6 2 1 2 2 1 1 2 1 3 1 1 3
OK7 2 1 2 2 1 1 2 1 3 1 1 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr