1 | Dersin Adı: | SANATSAL PERSPEKTİF |
2 | Dersin Kodu: | GSR1010 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SAİT OKTAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
saitoktay@gmail.com Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin hedefi, öğrencilerin resim ve tasarım için derinlik illüzyonu yaratma becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Genel perspektif ilkeleri Perspektif Elemanları Olarak nokta, çizgi, yüzey, doku, renk, şema, görsel ölçek Perspektifle İlgili Terimler: Resim düzlemi, duruş noktası, bakış açısı, ufuk çizgisi, kaçış noktası, ışık kaynağı ve gölge. Rönesanstan Günümüze Sanat Eserlerinde Perspektifin Uygulanışı | Basit geometrik formların (küp, pramit, küre) sabit bir bakış açısı kullanarak üç boyutlu canlandırması. |
2 | Basit perspektif kuralları; ölçü, oran ve uygulama. | Dış Mekan Çizimi |
3 | Tek Kaçışlı Perspektif. | Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi |
4 | Tek Kaçışlı Perspektif. | İç Mekan, Dış Mekan Çizimleri |
5 | Çift Kaçışlı Perspektif. | Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi |
6 | Çift Kaçışlı Perspektif. | Ders tekrarı ve Ara sınav |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | Dış Mekan Çizimi |
8 | Üç Kaçışlı Perspektif | İç Mekan,Dış Mekan Çİzimleri |
9 | Aynı Düzlemde Farklı Perspektiflerin Birlikte Uygulanması | Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi |
10 | Aynı Düzlemde Farklı Perspektiflerin Birlikte Uygulanması | İç Mekan ,Dış Mekan Çizimleri |
11 | Renk perspektifi: Çizgi, doku, renk, yüzey ve gölgeyle uzak-yakın anlatımı | Nesne, Figür , Mekan İlişkilerinin Düzenlenmesi |
12 | Renk perspektifi: Çizgi, doku, renk, yüzey ve gölgeyle uzak-yakın anlatımı | Obje Etütleri |
13 | Karmaşık formdaki objelerin perspektif kurallarına göre çizimi; taslaklar, detaylar. | Obje Etütleri |
14 | Karmaşık formdaki objelerin perspektif kurallarına göre çizimi; taslaklar, detaylar. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Görsel Algılama. Adem Genç-Ahmet Sipahioğlu. Sergi Kitabevi. İzmir 1990. Hotan, Harbi, Mimari Perspektif.. İzmir 1978. Çağlarca, Saadettin, Perspektif ve Gölge Çizimi. İnkılap Yay. İstanbul. Pancarcı, Ali – Öcal, Emin, “Yapı Teknik Resim”, Kemal Matbaası, Adana, 1978 Metzger, Phil, “The Art of Perspective”, FW Publications, Canada, 2007 D’Amelio, Joseph, “Perspective Drawing Hand Book”, John Wiley and Sons Inc., New York Montague, John, “Basic Perspective Drawing”, John Wilwy & Sons Inc., Canada, 1998 Pile, John, “Perspective for İnterior Designers”, Whitney Library of Design, USA, 1989 Cole, Rex Vicat; Perspective for Artists, Dover Publications, USA, 1976 Norling, Ernest R. Perspective Made Easy. Dover Publications, USA, 1999 Watson, Ernest W. Creative Perspectives For Artist and İllustrators, Dover Publications, USA, 1992 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |