1 |
Dersin Adı: |
FONETİK ve KONUŞMA |
2 |
Dersin Kodu: |
GSO1009 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
YOK |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. BERRİN KULYA BALKANLAR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
YOK |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
02245431015, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
İyi bir oyuncu, duygularını ve düşüncelerini doğru, anlaşılır, güzel, renkli ve içten bir tonlama-vurgulama-boğumlamayla yansıttığı için iyi bir konuşmacıdır da aynı zamanda. Söz oyuncuyu-bireyi ifade eden en önemli iletişim aracıdır. Dersin amacı dilin, sözün, deyişin ve tavrın öneminin bilincinde içten ve düzgün, temiz, yalın Türkçe konuşan oyuncu adayı yetiştirmektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
İletişim nedir? İletişimin tarihi, dilin evrimleşmesi |
Diyafram nefesi alma egzersizleri. |
2 |
Dinleme ve Söz Söyleme hakkında bilgi. |
artüküle organları için egzersizler |
3 |
Ses, ses nedir, ses dalgaları nedir? |
Çalışılan konuların tekrarı |
4 |
Soluk, ses boğumlama organları nelerdir? Diyafram; tanımı ve kullanımı |
Öğrenilen harflerle kelime yazımı ve okuma çalışmaları |
5 |
Artiküle organları ve işlevleri? |
Öğrenilen harflerle kelime yazımı ve okuma çalışmaları |
6 |
Fonetik; genel tanımı ve kullanım alanları. Fonetik türleri. |
Verilen metinleri fonetik alfabesine uygun halde yazmak |
7 |
Genel değerlendirmeye hazırlık |
Fonetik alfabesi ile verilmiş metinlerin deşifre edilmesi |
8 |
Genel Değerlendirme (Ara Sınav) |
Okuma ile konuşma arasındaki farklıların ortaya konması |
9 |
Fonetik alfabesi tanımı ve harflerin öğretilmesi |
|
10 |
ik alfabesi tanımı ve harflerin öğretilmesi |
|
11 |
Fonetik alfabesi ile yazmak |
|
12 |
Fonetik alfabesi ile okuma becerisi |
|
13 |
Türkçede söz söyleme, sesler, ayrımları |
|
14 |
Dönem içi çalışmaların tekrarı |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• - Nevin SELEN, “Söyleyiş Ses Bilimi-Akustik Ses Bilimi ve Türkiye Tükçesi”, Nevin SELEN, Türk Dil Kurumu Yayınları, A.Ü. Basımevi, Ankara 1979. • - Nüzhet ŞENBAY, “Söz ve Diksiyon Sanatı”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1995. • - Suat TAŞER, “Konuşma Eğitimi”, İleri Kitabevi Yayınları, İzmir 1992. • -Tahsin BANGUOĞLU, “Türkçe’nin Grameri”, “Türkçe’nin Grameri”, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1990. |
24 |
Değerlendirme |
|