1 | Dersin Adı: | KARAR ANALİZİ |
2 | Dersin Kodu: | ISL6102. |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL EMEL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr.Gül GÖKAY EMEL (224) 294 10 55 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere, karar modelleri tasarımı, fayda - risk değerleme yöntemleri, karar ağaçları ve çok kriterli karar alma teknikleri hakkında bilgi vermek; onlara, bu bilgileri kullanarak işletme kararlarını veriye dayalı doğru ve hızlı alabilme yeteneği kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Karar Alma Süreci | |
2 | Belirsizlik Altında Karar Alma Kriterleri | |
3 | Fayda Kuramı ve Fayda Fonksiyonu | |
4 | Riske Karşı Tutumlar | |
5 | Kişisel Fayda Fonksiyonu ve Riske Karşı Tutumlarla İlişkisi | |
6 | Karar Ağaçları | |
7 | Bayes Kuralı ve Karar Ağaçları | |
8 | Çok Amaçlı Karar Alma | |
9 | Hedef Programlama | |
10 | Çok Ölçütlü Karar Alma | |
11 | Analitik Hiyerarşi Süreci | |
12 | TOPSİS | |
13 | Çok Ölçütlü Fayda Fonksiyonu | |
14 | Etkinlik Ölçümü ve Veri Zarflama Analizi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Wayne Winston, Operations Research Aydın Ulucan, Yöneylem Araştırması H.Tütek/Ş.Gümüşoğlu, Sayısal Yöntemler (Yönetsel Yaklaşım) Mehpare Timor, Anlitik Hiyerarşi Prosesi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |