Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ I
1 Dersin Adı: KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ I
2 Dersin Kodu: SBYZ303
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. YILMAZ DORUK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Dr.Yılmaz DORUK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: yzdoruk@uludag.edu.tr, 02242942374, U.Ü.Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu B Blok-Görükle Kampüsü/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin kesme çiçekleri (karanfil, gül, krizantem, gerbera, lisianthus, Gypsophila,anthurium,şebboy ve aslanağzı) tanımasını kesme çiçekler ile ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, çoğaltılmasını, yetiştiriciliğini tasarlayabilmesini, gerçekleştirebilmesini, üretimde karşılaşabileceği sorunları çözebilmesini, muhafaza, depolama, pazarlama ve kalite konularının önemini kavramasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kesme çiçeklerin önemini/yararını açıklayabilme;
2 Sektör taleplerine uygun hedefler ile üretim arasındaki bağlantıyı kavrayabilme;
3 Üretim materyali çoğaltılabilmesini uygulayabilme;
4 Modern teknolojileri üretimde kullanabilme;
5 Süs bitkileri yetiştiriciliğinde karşılaşacağı problemleri çözebilme;
6 Karanfil, gül, krizantem, gerbera, lisianthus, Gypsophila,anthurium,şebboy ve aslanağzı yetiştiriciliği(sistematiği,toprak hazırlığı, dikim,ekolojik istekleri,çoğaltımı,hasadı,depolama,pazarlama vs.);
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kesme çiçek sektörü ve önemi
2 Karanfil yetiştiriciliği, sistematiği, morfolojik özellikleri, ekolojik istekleri, çoğaltımı, yetiştiriciliği, derim, depolama, pazarlama
3 Karanfil yetiştiriciliği, sistematiği, morfolojik özellikleri, ekolojik istekleri, çoğaltımı, yetiştiriciliği, derim, depolama, pazarlama(devamı)
4 Gül yetiştiriciliği( sistematiği, gelişimi, ekolojik istekleri, çoğaltımı)
5 Gül yetiştiriciliği(Yetiştirme ortamı, besleme-gübreleme,dikim,sulama,sıcaklık, ışık,budama,hasat ve hasat sonu işlemleri)
6 Krizantem yetiştiriciliği, sistematiği, gelişimi, ekolojik istekleri, çoğaltımı
7 Krizantem yetiştiriciliği ,Toprak hazırlığı, dikim, kültürel işlemler, karartma, aydınlatma, derim, pazara hazırlama
8 Ders tekrarı ve arasınav
9 Gerbera yetiştiriciliği, sistematiği, ekolojik istekleri, çoğaltımı, Toprak hazırlığı, dikim, kültürel işlemler,derim, pazara hazırlama, hastalık, zararlılar
10 Gypsophila yetiştiriciliği, sistematiği, ekolojik istekleri,çoğaltımı, Toprak hazırlığı, dikim, kültürel işlemler, derim,pazara hazırlama, hastalık, zararlılar
11 Kesme çiçek üretiminde Flamingo çiçeği yetiştiriciliği
12 Lisianthus yetiştiriciliği, sistematiği, ekolojik istekleri,çoğaltımı, Toprak hazırlığı, dikim, kültürel işlemler, derim,pazara hazırlama, hastalık, zararlılar
13 Kesme çiçek üretiminde Aslanağzı yetiştiriciliği
14 Kesme çiçek üretiminde Şebboy yetiştiriciliği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Forcing Flower Bulbs, International Flower Bulb Center, Holland.
2)Mengüç, A., Süs Bitkileri (Soğanlı, Yumrulu, Rizomlu Bitkilerde Üretim, Doku Kültürleri ile Üretim), Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 904, Eskişehir, 1996.
3) Korkut, A.B. Çiçek Yetiştiriciliği, Hasat Yayınları, İstanbul, 1998.
4) Larson, R.A. Introduction to Floriculture. Academic press. 1980.
5) Mercurio, G., 2007. Cut rose cultivation around the world. First Editon, 256p, Schreurs, The Nedherlands.
6) Mercurio, G., 2002. Gerbera Cultivation in Greenhouse. Schrerurs, 206p, Italy.
7) Karagüzel, O., A.B. Korkut, B. Özkan, F.G. Çelikel, S. Titiz 2010. Süs bitkileri üretiminin bugünkü durumu, geliştirilme olanakları ve hedefleri. Ziraat Mühendisliği VII. Teknik Kongresi. Bildiriler
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 1 26 26
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 2 0 0 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0 1
OK2 0 0 2 0 0 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0 1
OK3 0 0 2 0 0 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0 1
OK4 0 0 2 0 0 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0 1
OK5 0 0 2 0 0 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0 1
OK6 0 0 2 0 0 3 4 5 0 0 0 0 0 0 0 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr