Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANİMASYON
1 Dersin Adı: ANİMASYON
2 Dersin Kodu: BED2132
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FARUK KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fkorkmaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Animasyonla ilgili temel kavramları öğretme, animasyon uygulamaları planlarken dikkat edilecek noktaların neler olduğunu öğretme ve animasyon uygulaması planlama özelliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Animasyon dersinin anlamını ve amacını açıklayabilir;
2 Animasyon dersinin kişisel ve toplumsal olarak sağladığı faydaları bilme.;
3 Animasyon eğitiminin insan yaşamındaki yeri ve önemini kavrayabilme.;
4 Grup halindeki Animasyon dersinin etkinliklerini planlayarak rapor hazırlayabilme;
5 Grup halinde planlanıp raporu hazırlanan bir Animasyon dersinin etkinliğini gerçekleştirebilme;
6 Yüz boyama tekniklerini bilme;
7 Yumurta ve benzeri boyamaları yapabilme;
8 Müzikli piyes hazırlamasını bilme;
9 Tahta oyuncak yapabilme;
10 Bez bebek yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 ANİMASYONUN TANIMI, ÖNEMİ VE YARARLARI. MATERYAL PLANLAMALARI
2 ANİMASYONUN ÇOCUKLAR İÇİN ÖNEMİ. ÇOCUK ANİMASYON UYGULAMALARI
3 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ANİMASYON. ANİMASYON UYGULAMALARI
4 ÇOCUĞA UYGUN ANİMASYON HAZIRLAMAK VE SUNULMASI NASIL OLMALI ANİMASYON UYGULAMALARI
5 GENÇ ANİMASYONLARI ANİMASYON UYGULAMALARI
6 YÜZ BOYAMA KARAKTER ÖRNEKLERİ. YÜZ BOYAMA UYGULAMALARI
7 KOSTÜMÜN TANIMI VE TARİHÇESİ. DRAMA UYGULAMALARI
8 ANIMASYONDA ÇEŞITLI PIYES OYUNLARI PLANLAMA ÇOCUK PİYES UYGULAMALRI
9 AÇIK HAVA ANIMASYONLARI AÇIK HAVA ANİMASYON UYGULAMALARI
10 GEZI VE TATİL ANIMASYONLARI TATİL ANİMASYONLARI UYGULAMALARI
11 GEZI VE TATİL ANIMASYONLARI TATİL ANİMASYONLARI UYGULAMALARI
12 KARAKTER CANLANDIRMA YUMURTA BOYAMA UYGULAMALARI
13 BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK NASIL YAPILIR. BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK YAPMA UYGULAMALARI
14 BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK OYNATMA EĞİTİMİ BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK YAPMA UYGULAMALARI
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-ÇETİN Fatma, Örneklerle Kuklalar ve Kukla Oyunları,Esin Yayınevi,
İstanbul, 2002.
2-GÜNGÖR Salih,GÜNGÖR Sevgi, Kız Meslek Liseleri için Animasyon, Ya –
Pa Yayıncılık, İstanbul, 2003.
3-HACIOĞLU Necdet,GÖKDENİZ Ayhan,DİNÇ Yakup, Boş Zaman ve Rekreasyon Eğitimi,Detay Yayıncılık, Ankara, 2003.
4-HAZAR ATİLA,Turizm İşletmelerinde Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara, 1999.
5-KARADAĞ Asiye,Okulöncesinde Çoklu Zeka, Kök Yayıncılık, Ankara, 2006.
6-ÖMEROĞLU Esra,ERSOY Özlem,ŞAHİN Fatma Tezel,KANDIR Adalet,TURLA Ayşe,Okulöncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya, Kök Yayıncılık Ankara, 2004.
7-ÖZER Dilara, Animasyon, Kök Yayıncılık, Ankara, 2005.
8-ÖZTÜR Ferda, Okulöncesi dönem Müzik Eğitiminde Drama, Ya–Pa Yayıncılık Ankara, 2002.
9-www.tdk.gov.tr
10- www.film.gen.tr
11-www.showtv.net.com
12-www.piknikçi.com
13-www.metropolitandome.com
14-www.giysici.com
15-www.crazyajans.info
16-www.pediko.com
17-www.eyuboglu.com
18- www.agaçlar.com
19-www.hediyepaketleme.com
20-www.ajansproline.com
21-www.partizzz.com
22-www.paintabout.com
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 3 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr