1 | Dersin Adı: | ANİMASYON |
2 | Dersin Kodu: | BED2132 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FARUK KORKMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | fkorkmaz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Animasyonla ilgili temel kavramları öğretme, animasyon uygulamaları planlarken dikkat edilecek noktaların neler olduğunu öğretme ve animasyon uygulaması planlama özelliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | ANİMASYONUN TANIMI, ÖNEMİ VE YARARLARI. | MATERYAL PLANLAMALARI |
2 | ANİMASYONUN ÇOCUKLAR İÇİN ÖNEMİ. | ÇOCUK ANİMASYON UYGULAMALARI |
3 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ANİMASYON. | ANİMASYON UYGULAMALARI |
4 | ÇOCUĞA UYGUN ANİMASYON HAZIRLAMAK VE SUNULMASI NASIL OLMALI | ANİMASYON UYGULAMALARI |
5 | GENÇ ANİMASYONLARI | ANİMASYON UYGULAMALARI |
6 | YÜZ BOYAMA KARAKTER ÖRNEKLERİ. | YÜZ BOYAMA UYGULAMALARI |
7 | KOSTÜMÜN TANIMI VE TARİHÇESİ. | DRAMA UYGULAMALARI |
8 | ANIMASYONDA ÇEŞITLI PIYES OYUNLARI PLANLAMA | ÇOCUK PİYES UYGULAMALRI |
9 | AÇIK HAVA ANIMASYONLARI | AÇIK HAVA ANİMASYON UYGULAMALARI |
10 | GEZI VE TATİL ANIMASYONLARI | TATİL ANİMASYONLARI UYGULAMALARI |
11 | GEZI VE TATİL ANIMASYONLARI | TATİL ANİMASYONLARI UYGULAMALARI |
12 | KARAKTER CANLANDIRMA | YUMURTA BOYAMA UYGULAMALARI |
13 | BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK NASIL YAPILIR. | BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK YAPMA UYGULAMALARI |
14 | BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK OYNATMA EĞİTİMİ | BEZ BEBEK YAPMA, TAHTA OYUNCAK YAPMA UYGULAMALARI |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-ÇETİN Fatma, Örneklerle Kuklalar ve Kukla Oyunları,Esin Yayınevi, İstanbul, 2002. 2-GÜNGÖR Salih,GÜNGÖR Sevgi, Kız Meslek Liseleri için Animasyon, Ya – Pa Yayıncılık, İstanbul, 2003. 3-HACIOĞLU Necdet,GÖKDENİZ Ayhan,DİNÇ Yakup, Boş Zaman ve Rekreasyon Eğitimi,Detay Yayıncılık, Ankara, 2003. 4-HAZAR ATİLA,Turizm İşletmelerinde Animasyon, Detay Yayıncılık, Ankara, 1999. 5-KARADAĞ Asiye,Okulöncesinde Çoklu Zeka, Kök Yayıncılık, Ankara, 2006. 6-ÖMEROĞLU Esra,ERSOY Özlem,ŞAHİN Fatma Tezel,KANDIR Adalet,TURLA Ayşe,Okulöncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya, Kök Yayıncılık Ankara, 2004. 7-ÖZER Dilara, Animasyon, Kök Yayıncılık, Ankara, 2005. 8-ÖZTÜR Ferda, Okulöncesi dönem Müzik Eğitiminde Drama, Ya–Pa Yayıncılık Ankara, 2002. 9-www.tdk.gov.tr 10- www.film.gen.tr 11-www.showtv.net.com 12-www.piknikçi.com 13-www.metropolitandome.com 14-www.giysici.com 15-www.crazyajans.info 16-www.pediko.com 17-www.eyuboglu.com 18- www.agaçlar.com 19-www.hediyepaketleme.com 20-www.ajansproline.com 21-www.partizzz.com 22-www.paintabout.com |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |