1 | Dersin Adı: | UZAKTAN EĞİTİMDE KURAM ve UYGULAMA |
2 | Dersin Kodu: | BIL5109 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEHNAZ BALTACI GÖKTALAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr. Şehnaz BALTACI GÖKTALAY E-posta: sehnazbg@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramları anlama, Uzaktan eğitim kuramlarını açıklayabilme, Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri açıklayabilme, Uzaktan eğitimde öğretim tasarım aşamalarını açıklayabilme Uzaktan eğitim alanındaki güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Uzaktan Eğitimin Tanımı ve Temel Kavramlar Okuma: 1- Simonson et. al. (2009). Teaching and learning at a distance. Chapter 1: 1-18 ve 22-27 ve Chapter 2. Tartışma: Okuma parçaları hakkındaki sorular, görüşler | |
2 | Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi Okuma: 1- Simonson et. al. (2009). Teaching and learning at a distance. Chapter 1: 1-18 ve 22-27 ve Chapter 2. 2- Larreamendy-Joerns & Leinhardt (2006). Going the distance with online education. Review of Educational Research, 76(4), 67-605. Tartışma: Okuma parçaları hakkındaki sorular, görüşler Ödev: Yansıtma Raporu 1 | |
3 | Uzaktan Eğitimde Araştırmalar Okuma: Simonson et. al. (2009). Teaching and learning at a distance. Chapter 3 Tartışma: Okuma parçaları hakkındaki sorular, görüşler | |
4 | Uzaktan Eğitimde Araştırmalar Okuma: Bernard, R. M., Abrami, P. C., Borokhovski, E., Wade, C. A., Tamim, R. M., Surkes, M. A., et al. (2009). A Meta-Analysis of Three Types of Interaction Treatments in Distance Education. Review of Educational Research, 79(3), 1243-1289. Tartışma: Okuma parçaları hakkındaki sorular, görüşler | |
5 | Uzaktan Eğitimde Araştırmalar Okuma: Bernard, R. M., et. al., (2004). How does distance education compare with classroom instruction?A Meta-Analysis of the Empirical Literature. Review of Educational Research, 74(3), 379-439. Tartışma: Okuma parçaları hakkındaki sorular, görüşler Ödev: Yansıtma Raporu 2 | |
6 | Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Medya Okuma: Simonson et. al. (2009). Teaching and learning at a distance. Chapter 4. Tartışma: Uzaktan eğitimde ne tür teknolojiler kullanılıyor, avantajları/dezavantajları nelerdir? Öğrenmeyi nasıl kolaylaştırıyorlar/zorlaştırıyorlar? | |
7 | Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Medya Okuma: Zhang, D., Zhou, L., Briggs, R., & Nunamaker, J. (2006). Instructional video in e-learning: Assessing the impact of interactive video on learning effectiveness. Information & Management, 43(1), 15-27. Tartışma: Uzaktan eğitimde ne tür teknolojiler kullanılıyor, avantajları/dezavantajları nelerdir? Öğrenmeyi nasıl kolaylaştırıyorlar/zorlaştırıyorlar? Ödev: Yansıtma Raporu 3 | |
8 | Uzaktan Eğitimde Öğretim Tasarımı Okuma: Simonson et. al. (2009). Teaching and learning at a distance. Chapter 5,6,7 Tartışma: Yüz yüze eğitim ortamları ile uzaktan eğitim ortamlarının tasarımı arasındaki en belirgin farklar nelerdir? Ödev: Yansıtma Raporu 4 | |
9 | Online Uzaktan Eğitim Okuma: Simonson et. al. (2009). Teaching and learning at a distance. Chapter 9. Tartışma: Online ortamların uzaktan eğitime katkısı ne olmuştur? | |
10 | Uzaktan Eğitimde Değerlendirme Okuma: Simonson et. al. (2009). Teaching and learning at a distance. Chapter 10 Araştırma: Türkiye’deki uzaktan eğitim uygulamalarında kullanılan değerlendirme yöntemleri nelerdir? Tartışma: Online eğitimde değerlendirme nasıl yapılmalıdır? Dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamalar arasında değerlendirme açısından nasıl bir fark olmalı? Bu farkı tetikleyen faktörler nelerdir? Ödev: Yansıtma Raporu 5 | |
11 | Uzaktan Eğitim Yazılımları Araştırma/Ödev: Online Eğitim alanında kullanılan yazılımları karşılaştıran bir analiz yapınız. Sunulan özellikler, avantajlar, kullanım kolaylığı, vb. özelliklerini karşılaştıran bir tablo/rapor teslim ediniz | |
12 | Proje çalışması | |
13 | Proje çalışması | |
14 | Proje çalışması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kitap: 1. Simonson M. R. (Ed.), Smaldino, S. E. & Zvacek, S. (2008). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (2nd Edition). Prentice Hall, USA. http://www.prenhall.com/simonson Makaleler: 1. Andrés, M & Resnick, M. (2008). Empowering Kids to Create and Share Programmable Media (isteğe bağlı) 2. Larreamendy-Joerns & Leinhardt (2006). Going the distance with online education. Review of Educational Research, 76(4), 567-605. 3. Barr, R. and Tagg, (1995). From Teaching to Learning Change Magazine, Nov/Dec. 4. Bernard, R. M., Abrami, P. C., Borokhovski, E., Wade, C. A., Tamim, R. M., Surkes, M. A., et al. (2009). A Meta-Analysis of Three Types of Interaction Treatments in Distance Education. Review of Educational Research, 79(3), 1243-1289. 5. Bernard, R. M., Abrami, P. C., Lou, Y., Borokhovski, E., Wade, A., Wozney, L., et al. (2004). How Does Distance Education Compare With Classroom Instruction? A Meta-Analysis of the Empirical Literature. Review of Educational Research, 74(3), 379-439. DOE: Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning 6. Hiltz, R.; Shea, P.; and Kim. E. (2006). Using Focus Groups to Study ALN Faculty Motivation. Journal of Asynchronous Learning Networks, 11(1), 107-124. 7. Zhang, D., Zhou, L., Briggs, R., & Nunamaker, J. (2006). Instructional video in e-learning: Assessing the impact of interactive video on learning effectiveness. Information & Management, 43(1), 15-27 Örnek literatür taraması: APA Stiline uygun örnek literatür taraması: http://faculty.mwsu.edu/psychology/Laura.Spiller/Experimental/sample_apa_style_litreview.pdf |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama | 5 yansıma raporu ve 1 final projesi değerlendirilecektir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |