1 | Dersin Adı: | SPOR TESİSLERİ PLANLAMA ve İŞLETMECİLİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | BED5109 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Cemali Çankaya |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
--- |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cemali@uludag.edu.tr. Tel(Sabit): 0224 2940690. Cep: 0532 2631774. Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü. Posta Kod: 16059. Görükle/BURSA. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İşletmeye Ait Genel Kavramlar (Tanışma, Dersi Tanıtma, Dersin Gerekliliğini, Önemini, Beklentilerini Anlatma). | |
2 | Spor İşletmelerinin Tarihçesi, Tanımları. | |
3 | Genel Olarak İşletmenin Temel Bilgilerinden Hareket Ederek, Spor İşletme Bilgileri üzerinde yapılan çalışmalar. | |
4 | Spor İşletmelerinin Çeşitleri Ve Özellikleri. | |
5 | Spor İşletmelerinin Kuruluş Nedenleri Ve İşletme Çeşitleri. | |
6 | Spor İşletmelerinin Amaçları. | |
7 | Spor İşletmelerinde İnsan Unsuru. | |
8 | Spor İşletmelerinin Konuları Ve İlgili Bilim Dalları. | |
9 | Spor İşletmelerinin Temel(Esas) Fonksiyonları. | |
10 | Spor İşletmelerinin Yardımcı Fonksiyonları. | |
11 | Spor İşletmelerinin İlkeleri ( Rasyonalite=Akılcılık=Ekonomiklik). | |
12 | Spor İşletmelerinin İlkeleri (Prodüktivite). | |
13 | Spor İşletmelerinin İlkeleri (Rentebilite). | |
14 | Spor İşletmeleri İle Toplum İlişkileri. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Spor Şurası’’ ANKARA-1994-1999. 2-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Sporda On Yıl’’ ANKARA-1985-1994. 3-BEDEN TERBİYESİ VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, ANKARA-(21.5.1986 Tarihli kanun:3289 ). 4-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ, ’’Yönetmelikler’’ ANKARA-1995. 5-ÇANKAYA, Cemali,’’Sporda Başarı Kıstasları’’ (Doktora Tezi), İSTANBUL-1996. 6-ÇANKAYA,Cemali.,’’ Spor Tesisleri İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon’’ (Yayınlanmamış Ders Notlarım).1994. 7-ÇANKAYA,Cemali.,’’Spor Tesisleri İşletmelerinde Eğitim Sorunları ve Çözüm Yolları’’.Yüksek Lisans Tezi),BURSA-1988. 8-EFİL,İsmail.,’’İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon’’BURSA-1987. 9-İŞCAN,Fehmi.,’’Türklerde Spor’’ANKARA-1988. 10-KARAMAN,Akif.,’’Osmanlı Devletinde Spor’’ANKARA-1995. 11-MİLLİ EĞİTİM GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI BEDEN TERBİYESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.,’’3074 Sayılı Akaryakıt Tüketim Vergisi Kanunu Gereğince Yapılacak Spor Tesisleri Açıklama Rehberi’’ANKARA-1985. 12-MUCUK.,’’İsmet, Modern İşletmecilik’’ İSTANBUL-1987. 13-SÜMER,Rıza.,’’Sporda demokrasi’’ ANKARA-1989. 14-ŞIPAL,M.,Can.,’’Oyun daha çok Bir Beden Faaliyetidir’’ANKARA-1985. 15-TAYGA,Yunus.,’’Türk Spor Tarihine Genel Bakış’’ANKARA. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 14 | 4 | 56 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |