Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SPOR TESİSLERİ PLANLAMA ve İŞLETMECİLİĞİ
1 Dersin Adı: SPOR TESİSLERİ PLANLAMA ve İŞLETMECİLİĞİ
2 Dersin Kodu: BED5109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Cemali Çankaya
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
---
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cemali@uludag.edu.tr.
Tel(Sabit): 0224 2940690.
Cep: 0532 2631774.
Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü. Posta Kod: 16059. Görükle/BURSA.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 -Spor işletmelerinin tanımlarını bilir, amacını,tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapabilir.;
2 -Spor işletmeleri ile ilgili kavramları anlar ve diğer bilim dalları ile ilişkilendir.;
3 -Spor tesis ve işletmelerinin özelliklerine ait gerekli bilgileri taşır.;
4 -Spor işletmeciliği mesleği ve müteşebbis ruhlu olma bilgilerini kazanır.;
5 -İyi bir spor işletmesinde olması gereken özellikleri öğrenir.;
6 -Spor işletmecilik bilimi ile ilgili diğer bilim dalları ile ilgilenir.;
7 - Spor işletmelerinin kavram, ilke ve fonksiyonları öğrenir.;
8 -Spor işletmelerinin sahip olduğu araç – gereç, malzeme, tesis ve personel özelliklerini öğrenir ve onlara randımanlı iş yaptırmayı kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İşletmeye Ait Genel Kavramlar (Tanışma, Dersi Tanıtma, Dersin Gerekliliğini, Önemini, Beklentilerini Anlatma).
2 Spor İşletmelerinin Tarihçesi, Tanımları.
3 Genel Olarak İşletmenin Temel Bilgilerinden Hareket Ederek, Spor İşletme Bilgileri üzerinde yapılan çalışmalar.
4 Spor İşletmelerinin Çeşitleri Ve Özellikleri.
5 Spor İşletmelerinin Kuruluş Nedenleri Ve İşletme Çeşitleri.
6 Spor İşletmelerinin Amaçları.
7 Spor İşletmelerinde İnsan Unsuru.
8 Spor İşletmelerinin Konuları Ve İlgili Bilim Dalları.
9 Spor İşletmelerinin Temel(Esas) Fonksiyonları.
10 Spor İşletmelerinin Yardımcı Fonksiyonları.
11 Spor İşletmelerinin İlkeleri ( Rasyonalite=Akılcılık=Ekonomiklik).
12 Spor İşletmelerinin İlkeleri (Prodüktivite).
13 Spor İşletmelerinin İlkeleri (Rentebilite).
14 Spor İşletmeleri İle Toplum İlişkileri.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Spor Şurası’’ ANKARA-1994-1999.
2-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Sporda On Yıl’’ ANKARA-1985-1994.
3-BEDEN TERBİYESİ VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, ANKARA-(21.5.1986 Tarihli kanun:3289 ).
4-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ, ’’Yönetmelikler’’ ANKARA-1995.
5-ÇANKAYA, Cemali,’’Sporda Başarı Kıstasları’’ (Doktora Tezi), İSTANBUL-1996.
6-ÇANKAYA,Cemali.,’’ Spor Tesisleri İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon’’ (Yayınlanmamış Ders Notlarım).1994.
7-ÇANKAYA,Cemali.,’’Spor Tesisleri İşletmelerinde Eğitim Sorunları ve Çözüm Yolları’’.Yüksek Lisans Tezi),BURSA-1988.
8-EFİL,İsmail.,’’İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon’’BURSA-1987.
9-İŞCAN,Fehmi.,’’Türklerde Spor’’ANKARA-1988.
10-KARAMAN,Akif.,’’Osmanlı Devletinde Spor’’ANKARA-1995.
11-MİLLİ EĞİTİM GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI BEDEN TERBİYESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.,’’3074 Sayılı Akaryakıt Tüketim Vergisi Kanunu Gereğince Yapılacak Spor Tesisleri Açıklama Rehberi’’ANKARA-1985.
12-MUCUK.,’’İsmet, Modern İşletmecilik’’ İSTANBUL-1987.
13-SÜMER,Rıza.,’’Sporda demokrasi’’ ANKARA-1989.
14-ŞIPAL,M.,Can.,’’Oyun daha çok Bir Beden Faaliyetidir’’ANKARA-1985.
15-TAYGA,Yunus.,’’Türk Spor Tarihine Genel Bakış’’ANKARA.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 14 4 56
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 5 0 0 4 0 0 0 5 0
OK3 0 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 5 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK7 0 0 0 0 5 0 0 0 5 0 4 0 0
OK8 0 0 5 3 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr