Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 22 03 zdirik@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Doktora öğrencilerinin, ileride alanlarında yapacakları öğretim çalışmalarında kendilerine gerekli olacak temel eğitim öğretim, bilgi ve becerilerini kazandırmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,;
2
Eğitim programını oluşturan öğeleri ve özelliklerini açıklayabilme;
3
Program geliştirme sürecini açıklayabilme;
4
Öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanıma ve açıklayabilme;
5
Öğretimde etkin iletişime uygun ortam hazırlama, araç-gereç seçme ve kullanma becerilerini kazandırma ;
6
Tüm öğretim kademelerinde ve yüksek öğretimde planlı çalışmanın önemi ve gereğini kavrama;
7
Akreditasyon ve Bologna sürecinde yapılan planları tanıma ve ileride sorumluluk alacağı alana uyarlama;
8
Bilimsel calışma ile ölcme ilişkisını kavrama, Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,;
9
Değişken kavramını bilme, değişkenleri sayısallaştırmada ölçek kavramını ve ölçek türlerini tanıma ve örneklendirme;
Sınavların hazırlanması, uygulanması ve puanlanması süreci
14
Puanların nota dönüştürülmesi, Mutlak ve Bağıl değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Özcan. Öğretimde Planlama ve Değerlendirmeı 2005, Ankara. Pegem Yayıncılık Demirel, Özcan. Program Geliştirme.2010,Ankara. Pegem Yayıncılık Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme.1993, Ankara. Hesapcıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel Turgut, M. Fuat., Baykul, Yaşar. Ölçekleme Teknikleri, ÖSYM yayınları, 1992-1 Ankara Tan, Şeref. Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. 2011, Ankara Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. 1998 Ankara
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
30
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
28
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
8
8
Diğer
1
6
6
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU