Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRETİMDE PLANLAMA ve DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: ÖĞRETİMDE PLANLAMA ve DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: ENS6122
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ZAHIT DİRİK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. M. Zahit Dirik
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
+90 (224) 294 22 03
zdirik@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Doktora öğrencilerinin, ileride alanlarında yapacakları öğretim çalışmalarında kendilerine gerekli olacak temel eğitim öğretim, bilgi ve becerilerini kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim programı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,;
2 Eğitim programını oluşturan öğeleri ve özelliklerini açıklayabilme;
3 Program geliştirme sürecini açıklayabilme;
4 Öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanıma ve açıklayabilme;
5 Öğretimde etkin iletişime uygun ortam hazırlama, araç-gereç seçme ve kullanma becerilerini kazandırma ;
6 Tüm öğretim kademelerinde ve yüksek öğretimde planlı çalışmanın önemi ve gereğini kavrama;
7 Akreditasyon ve Bologna sürecinde yapılan planları tanıma ve ileride sorumluluk alacağı alana uyarlama;
8 Bilimsel calışma ile ölcme ilişkisını kavrama, Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme,;
9 Değişken kavramını bilme, değişkenleri sayısallaştırmada ölçek kavramını ve ölçek türlerini tanıma ve örneklendirme;
10 Ölçme araçlarının özelliklerinden Geçerlik, güvenirlik, nesnellik, ayırt edicilik ve kullanışlılık kavramlarını açıklayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim ve eğitim programları ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitim programlarının temel öğeleri
3 Program geliştirme süreci
4 Öğretim stratejileri
5 Öğretim yöntem ve teknikleri- I
6 Öğretim yöntem ve teknikleri- II
7 İletişim, Ortam, Araç ve gereçler
8 Planlama,Önemi, yüksek öğretimde plan hazırlama
9 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ve Ölçekler
10 Ölçme araçlarının özellikleri, geçerlik, güvenirlik, nesnellik, ayırtedicilik, kullanışlılık
11 Nesnelliği yeterince sağlanabilen test teknikleri
12 Nesnelliği yeterince sağlanamayan test teknikleri
13 Sınavların hazırlanması, uygulanması ve puanlanması süreci
14 Puanların nota dönüştürülmesi, Mutlak ve Bağıl değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Demirel, Özcan. Öğretimde Planlama ve Değerlendirmeı 2005, Ankara. Pegem Yayıncılık
Demirel, Özcan. Program Geliştirme.2010,Ankara. Pegem Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme.1993, Ankara.
Hesapcıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. 1999, İstanbul. Nobel
Turgut, M. Fuat., Baykul, Yaşar. Ölçekleme Teknikleri, ÖSYM yayınları, 1992-1 Ankara
Tan, Şeref. Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. 2011, Ankara
Tekin, Halil. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. 1998 Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 28 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 4 0 3 0 3 0 4 0 4 0 4
OK2 0 4 0 0 0 3 0 4 0 4 0 4
OK3 0 4 0 3 0 0 0 4 0 4 0 4
OK4 0 4 0 0 3 0 0 4 0 4 0 4
OK5 0 4 0 0 3 3 0 4 0 4 0 4
OK6 0 4 0 0 3 0 0 4 0 4 0 4
OK7 0 4 0 0 3 0 0 4 0 4 0 4
OK8 0 4 0 0 0 0 0 4 0 4 0 4
OK9 0 4 0 0 3 0 0 4 0 4 0 4
OK10 0 4 0 0 3 3 0 4 0 4 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr