Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Travma Sonrası Stres Bozukluğu
1 Dersin Adı: Travma Sonrası Stres Bozukluğu
2 Dersin Kodu: RPD6116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİGEN AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü. Eğitim Fakültesi 16056 Nilüfer Bursa
E Mail: Figen_akca@hotmail.com
Tel: +90 224 2942157
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Post Travmatik bozukluğu tanımak, çocuk, ergen, aile ve eğiticilerle çalışmanın yolları konusunda bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 travmatik deneyimleri ve travmatik bir deneyimi tanımlamak;
2 Çocuklardaki post-travmatik reaksiyonları açıklamak;
3 Ergenlerdeki post-travmatik reaksiyonları açıklamak ;
4 Yetişkinlerdekii post-travmatik reaksiyonları açıklamak ;
5 Travmatik yaşantıların nedenlerini açıklamak;
6 travma dayanıklı bireylerin özelliklerini tartışmak;
7 travma sonrası psikolojik danışma hizmetlerini açıklamak ;
8 Çocukla çalışmanın anahatlarını açıklamak;
9 Aile ile çalışmanın anahatlarını açıklamak;
10 Öğretmen ile çalışmanın anahatlarını açıklamak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Travmatik çalışmalar
2 Travmatik yaşantılara tepkiler
3 Aileler ve bireyler üzerinde travmanın etkileri
4 Travmatik yaşantıları belirleyen faktörler
5 Travmatik olaydan sonra normal yaşama dönme ve okulun rolü
6 Travmatik olaylara dirençli bireylerin karakteristik özellikleri
7 MidTerm Exam
8 Travma sonrası büyüme
9 post-travmatik stres bozukluğu yardım çalışanları
10 Travma sonrası uzman yardımı
11 Çocuklar ile çalışmanın anahatları
12 Aile ile çalışmanın anahatları
13 Öğretmen ile çalışmanın anahatları
14 Travmatik bir olaydan sonra psikoeğitim programı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başoğlu, M. (1992). Psikolojik travma sonrası stres hastalığı: Psikolojik kuramlar, tedavide yeni gelişmeler ve güncel konular. Türk Psikiyatri Dergisi, 3, 9–21.
Dyregrov, A. (2000). Çocuk, kayıplar ve yas: Yetişkinler için el kitabı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Ekşi, A. (2000). Travma sonrası stres bozukluğu; depremi yeniden yaşama, yenileyen davranışlar, aşırı uyarılma ve kaçınma örnekleri. Türk Psikiyatri Dergisi, 11 (4), 309–317.
Herbert, C. & Sungur, M. Z. (1999). Travmayı ve deprem travması sonrası ortaya çıkan psikolojik tepkileri anlamak. Ankara.
Hisli, N. (1999). Yıkıcı stresi yönetmek: Yıkıcı olaylar ve felaketlerden sonra ayakta kalabilmek için ipuçları. Ankara: Türk Psikoloji Bülteni Yayınları.
Hogrefe Yayınevi. (1999) Travma sonrası stres bozukluğu: Anormal yaşantılara normal bir tepki. [Broşür]. Ehlers, A.: Yazar.
Kılıç, E. Z., Uslu, R. İ., Erden, G. ve Kerimoğlu, E. (1999). Çocuklarda travma sonrası stres belirtilerini sürdüren ailesel etmenler. Kriz Dergisi, 7 (2), 1-8.
Öztan, N., Aydın, G., Eroğlu, Ç. ve Stuvland, R. (2001). Travma sonrası normal tepkiler psikoeğitim el kitabı (2. Baskı). Ankara: MEB Yayınları.
Yarbık, Ö., Türkbay, T., Ekmen, M., Demirkan, S. Ve Söhmen, T. (1999). Çocuk ve ergenlerde travma sonrası stres bozukluğu belirtilerinin araştırılması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 6, 158–164
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 8 8
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 2 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 3 0 2 0 0 3 0 0 0 0
OK3 4 2 0 4 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 5 4 0 0 3 0 3 0 0 0 2 0
OK5 4 3 0 2 0 0 0 3 0 0 0 0
OK6 5 3 0 2 0 3 0 0 0 0 0 0
OK7 4 4 0 3 0 4 0 0 2 0 0 0
OK8 5 3 0 2 0 1 0 0 3 0 0 0
OK9 4 0 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK10 5 4 2 0 0 0 0 2 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr