Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PROGRAM GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: PROGRAM GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: EPO5103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RÜÇHAN UZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ruchan@uludag.edu.tr
02242942207
U.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle -BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı bir bilim dalı olarak Eğitim Programları alanını, bu alandaki temel kavramaları, yaklaşımları h ve program geliştirme çalışmalarını gerçekleştirmek üzere yapılan planlama, geliştirme ve tasarlama sürecinin tanıtmak ve bilgi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklayabilme ;
2 Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklayabilme ;
3 Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırabilme ;
4 Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip edebilme ;
5 Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceleyebilme ;
6 Program geliştirmenin planlama ve tasarlama ve deneme süreçlerini açıklayabilme ;
7 Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekler verebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Program geliştirmede temel kavramlar
2 Program geliştirmenin Tarihi temelleri (Türkiye ve diğer ülkeler)
3 Program geliştirmenin Toplumsal temelleri
4 Program geliştirmenin Felsefi temelleri
5 Program geliştirmenin Psikolojik temelleri
6 Makale ödevleri ile ilgili tartışma
7 Program tasarımı yaklaşımları
8 Program geliştirme modelleri
9 Program geliştirmenin planlanması
10 İhtiyaç belirleme
11 Program tasarısı hazırlama
12 Programın denenmesi ve değerlendirilmesi
13 Program geliştirme çalışmalarına süreklilik kazandırılması
14 Genel değerlendirme ve tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Demirel, Özcan. 2000 Kuramdan Uygulamaya Program Geliştirme, Pegem Yayınları, Ankara
-Ertürk, Selahattin. 1975. Eğitimde Program Geliştirme . Yelkentepe Yayınları, Ankara
-Varış, Fatma. 1996. Eğitimde Program Geliştirme, Alkım Yayınları, Ankara
-Sönmez, Veysel. 2001. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. Ankara.
- Yıldırım, Ali. Program Geliştirme Modelleri Ve Ülkemizdeki Program Geliştirme Çalışmalarına Etkileri I. Eğitim Bilimleri Kongresi", 1, (1994), S.150-162.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 25 100
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 214
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,13
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 4 0 0 5 0 0 0 0
OK5 0 3 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr