1 | Dersin Adı: | PROGRAM GELİŞTİRME |
2 | Dersin Kodu: | EPO5103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. RÜÇHAN UZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ruchan@uludag.edu.tr 02242942207 U.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle -BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı bir bilim dalı olarak Eğitim Programları alanını, bu alandaki temel kavramaları, yaklaşımları h ve program geliştirme çalışmalarını gerçekleştirmek üzere yapılan planlama, geliştirme ve tasarlama sürecinin tanıtmak ve bilgi kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Program geliştirmede temel kavramlar | |
2 | Program geliştirmenin Tarihi temelleri (Türkiye ve diğer ülkeler) | |
3 | Program geliştirmenin Toplumsal temelleri | |
4 | Program geliştirmenin Felsefi temelleri | |
5 | Program geliştirmenin Psikolojik temelleri | |
6 | Makale ödevleri ile ilgili tartışma | |
7 | Program tasarımı yaklaşımları | |
8 | Program geliştirme modelleri | |
9 | Program geliştirmenin planlanması | |
10 | İhtiyaç belirleme | |
11 | Program tasarısı hazırlama | |
12 | Programın denenmesi ve değerlendirilmesi | |
13 | Program geliştirme çalışmalarına süreklilik kazandırılması | |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Demirel, Özcan. 2000 Kuramdan Uygulamaya Program Geliştirme, Pegem Yayınları, Ankara -Ertürk, Selahattin. 1975. Eğitimde Program Geliştirme . Yelkentepe Yayınları, Ankara -Varış, Fatma. 1996. Eğitimde Program Geliştirme, Alkım Yayınları, Ankara -Sönmez, Veysel. 2001. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. Ankara. - Yıldırım, Ali. Program Geliştirme Modelleri Ve Ülkemizdeki Program Geliştirme Çalışmalarına Etkileri I. Eğitim Bilimleri Kongresi", 1, (1994), S.150-162. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 25 | 100 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 214 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |