zsgenc@uludag.edu.tr / zsgenc@yahoo.com 0224 2942267 U.Ü, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Yüksek lisans öğrencilerinin, yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme süreciyle ilgili bilimsel yenilikleri takip ederek bilgilerini derinleştirmek, analitik ve eleştirel düşünme, sentezleme ve araştırma becerilerini geliştirmek
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini geliştirmek ve derinleştirmek;
2
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme hakkında güncel bilgilere ulaşma yeteneğine ve bilgi üretme becerilerine üst düzeyde hakim olmak ;
3
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme alanında uluslararası alanyazını araştırmak, anlayabilmek ve yorumlayabilmek;
4
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme alanında kazanılan bilgi birikiminin, İngilizce dilinin yabancı dil olarak öğrenilmesi sürecine uygulanması için akademik becerileri kazanmak ;
5
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme sürecini analiz etmek;
6
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme sürecinin araştırılmasında ve anlaşılmasında teknolojiyi ve ilgili Internet kaynaklarını kullanma becerisini geliştirmek;
7
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme alanında uzmanlık bilgisi gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek ;
8
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme araştırmalarını mesleki hedefler koyma ve mesleki gelişim boyutunda değerlendirmek ve yorumlayabilmek ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme sürecine genel bakış ve dersin tanıtımı
2
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme sürecinin temel bölümleri
3
Yabancı dil programı geliştirme amacıyla yapılacak ihtiyaç analizi ile ilgili temel kararlar ve bilgi toplama
4
Yabancı dil programı geliştirme için etkili ve uygun amaç ve hedefler yazma
5
Yabancı dil programı geliştirme süresince yapılacak sınav ve diğer değerlendirme süreçleri ile ilgili kararlar alma ve düzenlemeler yapma
6
Yabancı dil programı için belirlenen amaç ve hedeflere ulaşmada uygun öğretim materyalleri geliştirme
7
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme sürecine öğretmenleri dahil etme yolları
8
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme süresince öğretmenleri destekleme ve denetleme
9
Yabancı dil programını uygulanmasında öğrencinin rolü
10
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirmede TEMEL YAKLAŞIMLAR
11
Yabancı dil programı geliştirme ve değerlendirme sürecini öğretim ortamına uygun olarak yürütme
12
Örnek yabancı dil programı değerlendirme projelerini inceleme
13
Yabancı dil programı değerlendirme bakış açılarını şekillendiren boyutlar
14
Yabancı dil programı değerlendirme sonrasında temel süreçler
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
James Dean Brown, The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development, Heinle & Heinle: Boston, MA, 1995 Jack C. Richards, Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press, 2001. Robert K. Johnson, The Second Language Curriculum, Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
30
Yıl sonu Sınavı
1
40
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
60
Finalin BAşarıya Oranı
40
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
2
20
40
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU