Ders Öğretim Planı
Antimikrobiyal etki ve direnç mekanizması
1 |
Dersin Adı: |
Antimikrobiyal etki ve direnç mekanizması |
2 |
Dersin Kodu: |
TMK6009 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Seçmeli |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. EMİN HALİS AKALIN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof Dr Halis Akalın Prof Dr Sibel Gürün Prof Dr Cüneyt Özakın Doç Dr Melda Sınırtaş |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
halis@uludag.edu.tr 0224 295 0315 Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı 16059 Görükle Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http:/www.uludag.edu.tr |
19 |
Dersin Amacı |
Antimikrobiklerin sınıflandırılması, etki mekanizmaları, spektrumları ve antimikrobiklere karşı direnç mekanizmalarının öğrenilmesi |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Antimikrobiklerin sınıflandırılması ve antibakteriyel tedavinin tarihsel gelişimi
;
|
2 |
Antibakteriyeller ve etki mekanizmalarının öğrenilmesi;
|
3 |
MİK, MBK, bakteriyostatik ve bakterisidal etki kavramlarının öğrenilmesi ;
|
4 |
Farmakokinetik ve farmakodinamiğin öğrenilmesi ;
|
5 |
İn vitro duyarlılık testlerinin öğrenilmesi;
|
6 |
İn vitro sinerji testlerinin öğrenilmesi;
|
7 |
Antibiyotik direncinin halk sağlığına getirdiği sorunların kavranması;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Antimikrobiklere genel bakış |
|
2 |
Antibakteriyeller ve etki mekanizmaları |
|
3 |
Beta-laktamlar |
|
4 |
Makrolidler |
|
5 |
Aminoglikozidler |
|
6 |
Kinolonlar |
|
7 |
Glikopeptidler |
|
8 |
Tetrasiklinler ve diğerleri |
|
9 |
Antibakteriyellere karşı direnç gelişmesi ve direnç mekanizmaları |
|
10 |
Duyarlılık testleri |
|
11 |
Sinerji testleri |
|
12 |
Farmakokinetik/farmakodinamik |
|
13 |
Laboratuvar – klinik işbirliği |
|
14 |
Antibiyotik kullanımının yönetimi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
|
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
8,5 |
102 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
150 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
5
|
3
|
0
|
0
|
2
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
5
|
3
|
0
|
0
|
2
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |