1 | Dersin Adı: | KENT KÜLTÜRÜ ve MİMARLIK |
2 | Dersin Kodu: | MIM5056 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ARZU ÇAHANTİMUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | arzucahan@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kent ve kültür kavramlarının farklı bağlamlarda ele alınıp detaylıca irdelenmesi ile mimarlık eyleminin ve ürünlerinin bu kavramlardan nasıl etkilendiğinin öğrenciler tarafından anlaşılması amaçlanmaktadır. Böylelikle kent mekanını oluşturan yapı stoğunu üreten mimarlık alanının kent kültürünü yaratmadaki önemi de anlaşılacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kent ve kültür ,mimari ve mekan kavram çiftlerinin ve bunların insan yaşamındaki öneminin açıklanması | |
2 | Kent kültürünü oluşturan bileşenlerin tanıtılması | |
3 | Kent mekanını oluşturan yapı stoğu bileşenlerinin tanıtılması ve analiz edilmesi | |
4 | Kent mekanını oluşturan yapı stoğu bileşenlerinin tanıtılması ve analiz edilmesi | |
5 | Kentlerin gelişiminde etkili olan olguların ve kentsel alanların rolünün tartışılması | |
6 | Kentlerin gelişiminde sosyo-kültürel faktörlerin etkisinin tartışılması | |
7 | ARA DEĞERLENDİRME | |
8 | Kentlerin gelişiminde mimarların ve mimarlığın rolünün irdelenmesi | |
9 | Kent kültürü ve mimarlık ilişkilerinin irdelenmesi | |
10 | Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları | |
11 | Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları | |
12 | Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları | |
13 | Öğrencilerin değerlendirme ödevi sunumları | |
14 | Öğrencilerin değerlendirme ödevi sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aslanoğlu, R.,A.,1998. Kent, Kimlik ve Küreselleşme,Ezgi Kevi, Bursa. Bechtel, R.,B.,Churchman,2002, A Handbook of Environmental Psychology, John Wiley& Sons, Inc., USA. Çahantimur,I.,A.,2007,Sürdürülebilir Kentsel Gelişmeye Sosyo-kültürel Bir Yaklaşım, basılmamış doktora tezi, İ.T.Ü.,İstanbul. Lawrence, R.,2000, Sustaining Human Settlements, A Challenge for the New Millenium,Urban Int.Press,GB. Wheeler, S.M.,Beatley, T.,2004, The Sutainable Urban Development Reader, Routledge, USA. Williams, D.,FAIA, 2007, Sustainable Design, Ecology, Architecture and Planning, John Wiley and Sons, Canada. Franklin,B., 2006, Housing Transformations, Shaping the Space of 21st. Century Living, Routledge, USA. Madanipour, A., 1996, Design of Urban Space, Wiley&Sons, England. Carmona,M., et.al., 2003, Public Places, Urban Spaces, The Dimensions of Urban Design, Arch.Press, G.B. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 14 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 12 | 10 | 120 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |