Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARIMSAL PAZARLAMA
1 Dersin Adı: TARIMSAL PAZARLAMA
2 Dersin Kodu: TRE5319
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN VURAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hvural@uludag.edu.tr
Tel: 2941589
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarımsal pazarlamanın temel ilkelerini, tarım ürünlerinin kendine özel yapısı nedeniyle tarımsal pazarlarda ortaya çıkan değişiklikleri ve ürün tedarik zincirindeki tüm aşamaları ve aktörleri bütüncül bir yaklaşım ve uygulamaya yönelik olarak öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Pazarlama tanımı ve geçmişten günümüze pazarlama anlayışında meydana gelen değişiklikleri kavrayabilme;
2 Tarımsal ürünlerin arz ve talep özellikleri hakkında fikir sahibi olabilme;
3 Tarımsal ürünlerin arz ve talep esnekliklerini hesaplayabilme ve esnekliklerin tarımsal ürünlerin pazarlamasında ne şekilde kullanılacağını yorumlayabilme;
4 Tarımsal fiyatların farklı piyasa koşullarında ne şekilde oluştuğunu kavrayabilme;
5 Tarımsal ürünlerde fiyatlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini kavrayabilme;
6 Tarımsal ürünlerde pazarlama kanallarının işleyiş şeklini kavrayabilme ve pazarlama kanallarının etkinliğini ortaya koyan faktörleri değerlendirebilme;
7 Tarımsal ürünlerde pazarlama marjını kavrayabilme ve marjı formüle ederek yorumlayabilme;
8 Yeni ürün geliştirme kavramını değerlendirebilme ve tarım sektöründe yeni ürün geliştirme stratejilerini analiz edebilme;
9 Marka kavramı, tarım sektöründe markalama kararı ve stratejilerini kavrayabilme;
10 Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarlamasında tutundurma stratejilerini analiz edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri
2 Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramları, pazarlama çevresi
3 Pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler
4 Arz ve talep kavramları, tarım ürünleri arz ve talebininin analizi
5 Tarımsal ürünlerde talebin fiyat ve gelir esnekliği, arz esnekliği ve çapraz esneklik
6 Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracıların özellikleri ve kanal etkinliği
7 Pazarlama marjlarının mutlak ve nisbi olarak hesaplanması
8 Yeni ürün ve yeni ürün geliştirme kavramı, stratejileri ve tarımsal pazarlama açısından önemi
9 Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarda tutundurulmasına yönelik stratejiler
10 Marka ve markalama kavramı, tarımsal ürünlerde marka yaratma stratejileri
11 Tarımsal ürünlerde pazarlama araştırması kavramı ve aşamaları
12 Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve dereceleme kavramı ve bazı tarımsal ürünlerden örnekler
13 Tarımsal ürünlerde pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve stratejileri
14 Tarımsal pazarlamaya yönelik çeşitli konularda öğrenci sunum faaliyetleri - Öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İslamoğlu,A.H,1999, Pazarlama Yönetimi, Beta Basımevi, İstanbul 855s. Yükselen, C., 2008, Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara, 478s. Güneş, T., 1996, Tarımsal Pazarlama, A.Ü. Zir. Fak. Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, 339s. Pedberg, D.I., Titson, C., and Albisu, L.M., 2002, Agro-food marketing, Cab International, Zaragoza-Spain, 492s.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 20 40
Projeler 1 8 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,87
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 4 0 5 4 3 4 4 0 0
OK2 0 0 4 4 4 5 4 0 4 4 0 0
OK3 0 0 5 5 4 5 4 0 4 4 0 0
OK4 0 0 5 5 5 5 4 0 4 4 0 0
OK5 0 0 5 5 5 5 4 0 4 4 0 0
OK6 0 0 4 4 4 5 4 0 4 4 0 0
OK7 0 0 3 3 5 5 4 0 4 4 0 0
OK8 0 0 3 3 4 5 4 0 4 4 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr