1 | Dersin Adı: | TARIMSAL PAZARLAMA |
2 | Dersin Kodu: | TRE5319 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN VURAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hvural@uludag.edu.tr Tel: 2941589 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tarımsal pazarlamanın temel ilkelerini, tarım ürünlerinin kendine özel yapısı nedeniyle tarımsal pazarlarda ortaya çıkan değişiklikleri ve ürün tedarik zincirindeki tüm aşamaları ve aktörleri bütüncül bir yaklaşım ve uygulamaya yönelik olarak öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri | |
2 | Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramları, pazarlama çevresi | |
3 | Pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler | |
4 | Arz ve talep kavramları, tarım ürünleri arz ve talebininin analizi | |
5 | Tarımsal ürünlerde talebin fiyat ve gelir esnekliği, arz esnekliği ve çapraz esneklik | |
6 | Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracıların özellikleri ve kanal etkinliği | |
7 | Pazarlama marjlarının mutlak ve nisbi olarak hesaplanması | |
8 | Yeni ürün ve yeni ürün geliştirme kavramı, stratejileri ve tarımsal pazarlama açısından önemi | |
9 | Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarda tutundurulmasına yönelik stratejiler | |
10 | Marka ve markalama kavramı, tarımsal ürünlerde marka yaratma stratejileri | |
11 | Tarımsal ürünlerde pazarlama araştırması kavramı ve aşamaları | |
12 | Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve dereceleme kavramı ve bazı tarımsal ürünlerden örnekler | |
13 | Tarımsal ürünlerde pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve stratejileri | |
14 | Tarımsal pazarlamaya yönelik çeşitli konularda öğrenci sunum faaliyetleri - Öğrenci sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | İslamoğlu,A.H,1999, Pazarlama Yönetimi, Beta Basımevi, İstanbul 855s. Yükselen, C., 2008, Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara, 478s. Güneş, T., 1996, Tarımsal Pazarlama, A.Ü. Zir. Fak. Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, 339s. Pedberg, D.I., Titson, C., and Albisu, L.M., 2002, Agro-food marketing, Cab International, Zaragoza-Spain, 492s. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |