Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ŞİİR
1 Dersin Adı: ŞİİR
2 Dersin Kodu: FRN4112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Fransızca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYLA GÖKMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: agokmen@uludag.edu.tr, 0224 2942241, U.Ü Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin Amacı:Fransız edebiyatında şiir anlayışını yansıtan ekol ve seçkin şairlerin şiir anlayışını seçilen şiirlerin özellikleri ile incelemek, Fransızca öğretiminde şiir metinlerini kullanabilme becerisini kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fransız edebiyatında şiir anlayışını, türlerini ve özelliklerini kuramsal ve uygulamalı olarak tanıyabilme;
2 Farklı edebi akım ve dönemlerin temsilcisi olan başlıca şairlerin farklı biçimdeki şiir metinlerini inceleyebilme ;
3 Fransız edebiyatında farklı dönemlerde ortaya çıkan şiir anlayışları arasında ilişkiler kurabilme ;
4 Nazım tekniklerini ve işleyişini Fransızca şiir metinlerinde kavrayabilme ;
5 Fransız edebiyatında klasik ve modern şiir sanatını karşılaştırabime;
6 Şiir metinlerini çözümleme ve yorumlama becerisini geliştirebilme ve eserlerde uygulayabilme;
7 Sınıf ortamında Fransızca öğretiminde şiir dili teknikleriyle öğrenenin sözcük haznesini geliştirebilme ;
8 Fransız toplumunun şiir kültürüne değin analitik düşünme yetisini geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fransız edebiyatında şiir türüne genel bakış ve dersin amaçları
2 Fransız Edebiyatında şiir türünün yeri, tanımı, biçimleri ve teknik özellikleri
3 Tarihsel süreç içinde şiir türünün gelişimi: 16.yy Şiir anlayışı
4 Pléiade Okulu ve Şiir anlayışında reformlar
5 Ronsard: ve şiir anlayışı: Les Amours
6 Amour de Marie şiirinin incelenmesi ve yorumlanması
7 La fuite du temps ve Ronsard: Quand vous serez bien vieille başlıklı şiirin analizi
8 17 ve 18.YYda şiir anlayışı : Malherbes ve André Chenier
9 André Chenier’nin l’Amerique adlı şiirinin çözümlenmesi ve yorumlanması
10 19.YY.da romantik şiir anlayışı: Lamartine ve lirik şiirlerinin özellikleri
11 Lamartine’in l’Automne başlıklı şiirinin incelenmesi ve yorumlanması
12 Şiirde Parnasse akımı ve sembolistler
13 Baudelaire ve Spleen şiirlerinin incelenmesi
14 XX.YY şiir anlayışı; sürrealist şairler ve Guillaume Apolinaire’in şiirlerinden örnek çözümleme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Analyse de la Poésie XIX-XX Siècles, Hachette, Paris, 2001
-Benamou, M., Pour une nouvelle pédagogie du texte littéraire, Larousse, Paris, 1971
- Todorov, “Poétique”, Sud-Est, Lyon, 1965
- Ronsard, “Les Amours, (1588) Hachette,Paris, 1995
-Lamartine, Méditations Poétiques, Les Harmonies, 1830, PUF, Paris, 1988
-Apollinaire, Calligrames, Gallimard, Paris, 1977
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 10 3 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 4 3 4 5 4 5 4 0 4 4 0 0 0 0
OK2 5 5 4 4 4 5 0 5 4 0 5 4 0 0 0 0
OK3 3 5 5 4 5 5 4 5 4 0 5 4 0 0 0 0
OK4 4 4 5 4 5 5 3 5 4 0 5 4 0 0 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 0 5 4 0 4 4 0 0 0 0
OK6 5 4 5 5 5 5 0 5 4 0 4 4 0 0 0 0
OK7 5 5 5 5 5 5 3 5 4 0 5 4 0 0 0 0
OK8 5 5 5 5 5 5 3 5 4 0 5 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr