1 | Dersin Adı: | ŞİİR |
2 | Dersin Kodu: | FRN4112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Fransızca |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYLA GÖKMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | agokmen@uludag.edu.tr, 0224 2942241, U.Ü Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin Amacı:Fransız edebiyatında şiir anlayışını yansıtan ekol ve seçkin şairlerin şiir anlayışını seçilen şiirlerin özellikleri ile incelemek, Fransızca öğretiminde şiir metinlerini kullanabilme becerisini kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fransız edebiyatında şiir türüne genel bakış ve dersin amaçları | |
2 | Fransız Edebiyatında şiir türünün yeri, tanımı, biçimleri ve teknik özellikleri | |
3 | Tarihsel süreç içinde şiir türünün gelişimi: 16.yy Şiir anlayışı | |
4 | Pléiade Okulu ve Şiir anlayışında reformlar | |
5 | Ronsard: ve şiir anlayışı: Les Amours | |
6 | Amour de Marie şiirinin incelenmesi ve yorumlanması | |
7 | La fuite du temps ve Ronsard: Quand vous serez bien vieille başlıklı şiirin analizi | |
8 | 17 ve 18.YYda şiir anlayışı : Malherbes ve André Chenier | |
9 | André Chenier’nin l’Amerique adlı şiirinin çözümlenmesi ve yorumlanması | |
10 | 19.YY.da romantik şiir anlayışı: Lamartine ve lirik şiirlerinin özellikleri | |
11 | Lamartine’in l’Automne başlıklı şiirinin incelenmesi ve yorumlanması | |
12 | Şiirde Parnasse akımı ve sembolistler | |
13 | Baudelaire ve Spleen şiirlerinin incelenmesi | |
14 | XX.YY şiir anlayışı; sürrealist şairler ve Guillaume Apolinaire’in şiirlerinden örnek çözümleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Analyse de la Poésie XIX-XX Siècles, Hachette, Paris, 2001 -Benamou, M., Pour une nouvelle pédagogie du texte littéraire, Larousse, Paris, 1971 - Todorov, “Poétique”, Sud-Est, Lyon, 1965 - Ronsard, “Les Amours, (1588) Hachette,Paris, 1995 -Lamartine, Méditations Poétiques, Les Harmonies, 1830, PUF, Paris, 1988 -Apollinaire, Calligrames, Gallimard, Paris, 1977 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 10 | 3 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |