Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FRANSIZCA SÖZLÜ İLETİŞİM I
1 Dersin Adı: FRANSIZCA SÖZLÜ İLETİŞİM I
2 Dersin Kodu: FRN1013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Fransızca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NURHAYAT ATAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nurhayat@uludag.edu.tr
0224-2942242
Konak Mah. Konak Cad. 1/11 Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Fransızca konuşulan ortamlarda Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine gore A2 düzeyinde sözlü iletişim kurma becerilerini geliştirmektir. Bu doğrultuda, ders içi ve dışı bir dizi etkinlik (diyaloglar, şarkılar, filmler, slaytlar, TV5, internet,vb.) sayesinde öğrencilerin amaç dilde Fransızlarla veya Frankofonlarla doğru, akıcı ve etkili bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamaları hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fransızca sesletim özelliklerini, (tonlama, vurgulama, anlam ayırt edici diğer unsurlar vb.) kavrar ve doğru bir şekilde kullanır.;
2 Günlük hayatta bildik bir konu standart dilde, yavaş ve belirgin bir şekilde konuşulduğunda konuyu genel olarak anlar.;
3 Değişik ortamlarda (aile, iş, alışveriş, yakın çevre, vb.) kullanılan basit içerikli tümceleri, ifadeleri ve sözcükleri anlar.;
4 Basit dilbilgisel cümle yapılarını, ”ve” “ama” “çünkü” gibi bağlaçları ve bazı temel tümce yapılarını sözel olarak doğru bir şekilde kullanır.;
5 Basit bir dil kullanarak bildik ve güncel konularda (yol sorma, yol tarif etme, birini davet etme, yiyecek içecek siparişi verme, alışveriş yapma vb.) karşılıklı iletişim kurar.;
6 Kendisi, ailesi, oturduğu yer, yakın çevresi,öğrenim hayatı, iş yaşamı, hobileri, yaptığı etkinlikler vb. hakkında bilgi verir.;
7 Kısa ve basit bir biçimde bir olay anlatır.;
8 Güncel ve bildik bir konuyu analiz ederek kısa ve basit bir biçimde sözlü olarak özetler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Değişik gazete haberleri; Metin:”Faits divers”
2 Okulda şiddet; Metin: “Un collège en grève contre la violence”
3 Gençlerde beslenme alışkanlıkları; Metin: “Au resto-U de Lorient”
4 Eğitim sırasında karşılaşılan sorunlar (lojman, beslenme, maddi sorunlar vb.); Metin: “Choisir un lieu de vie”
5 Kadınlar ve çalışma hayatı; Metin: “La femme au foyer”
6 Çevreyi koruma; Metin: “Protéger l’environnement”
7 Sigaranın zararları; Metin: “Espace non-fumeurs”
8 Genel Kontrol
9 Kiralık ev arama ve taşınma; Metin: “Déménager”
10 Yön sorma, yön tarif etme, ev işleri; Metin: “s’installer”
11 Alışveriş yapma (market, bakkal, balıkçı vb yerde) ; Metin: “Faire les courses”
12 Mağazalarda kıyafet alışverişi yapma; Metin: “ Faire les magasins”
13 Ödev (Ailesi, en iyi arkadaşı, evi, odası, oturduğu semt, hobileri, tatili, gelecekteki beklentileri ve projeleri vb. konularda sözlü sunum yapma)
14 Fransızca bir şarkıdan hareketle sınıf içi dinleme anlama ve sözlü anlatım etkinlikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Champion 2, Méthode de Français
Compréhension Orale, A1-A2, Clé International
Çeşitli Fransızca Şarkılar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,13
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 4 0 4 5 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 4 0 0 3 0 4 0 0 0 0 0
OK4 0 4 3 5 5 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 3 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 2 0 4 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 2 0 4 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr