1 | Dersin Adı: | FRANSIZCA SÖZLÜ İLETİŞİM I |
2 | Dersin Kodu: | FRN1013 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Fransızca |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NURHAYAT ATAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nurhayat@uludag.edu.tr 0224-2942242 Konak Mah. Konak Cad. 1/11 Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Fransızca konuşulan ortamlarda Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterlerine gore A2 düzeyinde sözlü iletişim kurma becerilerini geliştirmektir. Bu doğrultuda, ders içi ve dışı bir dizi etkinlik (diyaloglar, şarkılar, filmler, slaytlar, TV5, internet,vb.) sayesinde öğrencilerin amaç dilde Fransızlarla veya Frankofonlarla doğru, akıcı ve etkili bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamaları hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Değişik gazete haberleri; Metin:”Faits divers” | |
2 | Okulda şiddet; Metin: “Un collège en grève contre la violence” | |
3 | Gençlerde beslenme alışkanlıkları; Metin: “Au resto-U de Lorient” | |
4 | Eğitim sırasında karşılaşılan sorunlar (lojman, beslenme, maddi sorunlar vb.); Metin: “Choisir un lieu de vie” | |
5 | Kadınlar ve çalışma hayatı; Metin: “La femme au foyer” | |
6 | Çevreyi koruma; Metin: “Protéger l’environnement” | |
7 | Sigaranın zararları; Metin: “Espace non-fumeurs” | |
8 | Genel Kontrol | |
9 | Kiralık ev arama ve taşınma; Metin: “Déménager” | |
10 | Yön sorma, yön tarif etme, ev işleri; Metin: “s’installer” | |
11 | Alışveriş yapma (market, bakkal, balıkçı vb yerde) ; Metin: “Faire les courses” | |
12 | Mağazalarda kıyafet alışverişi yapma; Metin: “ Faire les magasins” | |
13 | Ödev (Ailesi, en iyi arkadaşı, evi, odası, oturduğu semt, hobileri, tatili, gelecekteki beklentileri ve projeleri vb. konularda sözlü sunum yapma) | |
14 | Fransızca bir şarkıdan hareketle sınıf içi dinleme anlama ve sözlü anlatım etkinlikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Champion 2, Méthode de Français Compréhension Orale, A1-A2, Clé International Çeşitli Fransızca Şarkılar |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |