1 |
Dersin Adı: |
EĞİTİM FELSEFESİ |
2 |
Dersin Kodu: |
OKU1012 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. MUHSIN YILMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Muhsin Yılmaz |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ahmet Cevizci |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, eğitimle felsefe arasındaki ilişkileri göstermek, eğitimin felsefi temellerine dair bir kavrayış kazandırmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Eğitim felsefesinin Konu Alanının Belirlenmesi. |
|
2 |
Eğitim Felsefesinin Ontolojik Problemleri, Öğrenci, öğretmen ve eğitim ilişkisi. |
|
3 |
Eğitim Felsefesinin Epistemolojik Boyutu. |
|
4 |
Eğitim Felsefesinin Etik Problemleri: Aşılama, Ahlak Öğretimi. |
|
5 |
Eğitim Felsefesinin Politik Boyutu: Muhafazakâr/statükocu eğitim ile Dönüştürücü Eğitim. |
|
6 |
Klasik Eğitim Felsefesine Giriş. |
|
7 |
Platon ile Aristoteles’in İdealist ve Realist Eğitim Anlayışları. |
|
8 |
Ortaçağ’da Eğitim Felsefesi: Hıristiyan ve İslam Dünyasınde Eğitim. Gazali’nin Eğitim Felsefesi. |
|
9 |
Natüralist Eğitim Anlayışı ve Jean Jacques Rousseau’nun Eğitim Anlayışı. |
|
10 |
Eğitim Felsefesinde Kültürel Yaklaşım: Nietzsche’nin Eğitim Anlayışı. |
|
11 |
Pragmatizmin Eğitim Felsefesi: Dewey’in Eğitimle İlgili Görüşleri. |
|
12 |
Varoluşçu Eğitim Felsefesi: Buber’in Eğitim Felsefesi. |
|
13 |
Analitik Eğitim Felsefesi: Eğitimin Temel Kavramlarının Çözümlenmesi. |
|
14 |
Eleştirel Pedagoji: Freire’nin Eğitim Felsefesi. |
|