Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİM FELSEFESİ
1 Dersin Adı: EĞİTİM FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: OKU1012
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUHSIN YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Muhsin Yılmaz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ahmet Cevizci
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere, eğitimle felsefe arasındaki ilişkileri göstermek, eğitimin felsefi temellerine dair bir kavrayış kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim felsefesinin önemini kavramak.;
2 Eğitim felsefesinde alternatif yaklaşımları tanımak.;
3 Eğitim felsefesinin problemlerini tanımak.;
4 Eğitim felsefesinin kurucu, analitik ve eleştirel boyutlarını görmek.;
5 Eğitimin etik ve politik yönlerini fark etmek.;
6 Eğitim felsefesi tarihinin önemli düşünürlerini tanımak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim felsefesinin Konu Alanının Belirlenmesi.
2 Eğitim Felsefesinin Ontolojik Problemleri, Öğrenci, öğretmen ve eğitim ilişkisi.
3 Eğitim Felsefesinin Epistemolojik Boyutu.
4 Eğitim Felsefesinin Etik Problemleri: Aşılama, Ahlak Öğretimi.
5 Eğitim Felsefesinin Politik Boyutu: Muhafazakâr/statükocu eğitim ile Dönüştürücü Eğitim.
6 Klasik Eğitim Felsefesine Giriş.
7 Platon ile Aristoteles’in İdealist ve Realist Eğitim Anlayışları.
8 Ortaçağ’da Eğitim Felsefesi: Hıristiyan ve İslam Dünyasınde Eğitim. Gazali’nin Eğitim Felsefesi.
9 Natüralist Eğitim Anlayışı ve Jean Jacques Rousseau’nun Eğitim Anlayışı.
10 Eğitim Felsefesinde Kültürel Yaklaşım: Nietzsche’nin Eğitim Anlayışı.
11 Pragmatizmin Eğitim Felsefesi: Dewey’in Eğitimle İlgili Görüşleri.
12 Varoluşçu Eğitim Felsefesi: Buber’in Eğitim Felsefesi.
13 Analitik Eğitim Felsefesi: Eğitimin Temel Kavramlarının Çözümlenmesi.
14 Eleştirel Pedagoji: Freire’nin Eğitim Felsefesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, İstanbul, Say Yayınları, 2011.
Mustafa Aydın, Eğitim Felsefesi, Ankara, Pegem Yayınları, 2010.
Ahmet Cevizci, Eğitim Sözlüğü, İstanbul, Say Yayınları, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 40 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 0 0 2 0 2 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK2 1 3 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 5 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 2 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr