Öğr. Gör. A. Yılmaz AKBULUT Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Ali Osman Sönmez Kampusu Yeni Yalova Yolu Osmangazi / BURSA Tel: 0224 26155 40 – 41 Mail: yilmazakbulut@msn.com
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Farklı ülkelerdeki yerel yönetimlerin mali yapısını, hizmet alanı belirleme yöntemlerini, hizmet ve gelir bölüşümüne dair merkezi idare ile mahalli idareler arasındaki yetki aktarımları ve denetim yöntemleri uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Mahalli İdarelerimizin yetki, görev, sorumlulukları ve denetimleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilmek.;
2
Diğer ülkelerdeki yeni yapısal reformları ve sorunları analiz edebilmek.;
3
Diğer ülkelerdeki hizmet sunumları ve finansman yöntemlerini tanımlayabilmek.;
4
Diğer ülkelerdeki mahalli idarelerin yetki, görev ve sorumluluklarını kendi mahalli idarelerimizle karşılaştırabilmek.;
5
Ülkeler itibariyle uygulanmakta olan gelir bölüşüm şekilleri ve gelir türlerinin fayda ve sakıncaları hakkında çıkarım yapabilmek.;
6
Diğer ülkelerdeki yerel politikaların belirlenme ve uygulanma sürecini analiz edebilmek.;
7
Diğer ülkelerdeki öncelikli mahalli ihtiyaç ve beklentileri hakkında bilgi sahibi olup; ülkemizdekilerle karşılaştırabilmek.;
8
Diğer ülkelerdeki mahalli idarelerin yapısal ve işleyişsel üstünlüklerini ortaya koyup, ülkemize uyarlayabilmek.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dünyada mahalli idarelerin ortaya çıkışı, gelişimi
2
Mahalli idareler, kamusal hizmetler ve hizmet alanının belirlenmesi
3
Mahalli idarelerin sundukları hizmetler, hizmet bölüşümü ve bölüşüm kriterleri
4
Mahalli idarelerde görev, gelir kaynakları paylaşımı, bütçe ve denetim (Ülke uygulamaları)
5
Türkiye’de mahalli idareler
6
ABD’de mahalli idareler
7
Fransa’da mahalli idareler
8
Ders tekrarı ve Ara Sınav
9
İngiltere’de mahalli idareler
10
Federal Almanya’da mahalli idareler
11
İsveç’te mahalli idareler
12
Belçika, Hollanda’da mahalli idareler
13
Kanada’da mahalli idareler
14
Rusya, Çin ve Japonya’da mahalli İdareler
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1- Nuri Tortop, Burhan Aykaç ve diğerleri (2008), Mahalli İdareler, Nobel Yay., Ankara. 2-Ramazan Cengiz Derdiman (2010), İdare Hukuku, Alfa Aktüel Yay., Bursa. 3- Zerrin Toprak (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Yay., Ankara. 4- Kanunlar, Tüzükler, Yönetmelikler ve İçtihatlar Önerilen Kaynaklar: Kamu Yönetimi Kitapları ve ilgili süreli yayınlar
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
2
9
18
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
91
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU