Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK YÖNETİM TARİHİ
1 Dersin Adı: TÜRK YÖNETİM TARİHİ
2 Dersin Kodu: KAM4206
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BEKIR PARLAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: bepar@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2941116
Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü
Görükle, 16059 Nilufer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin temel yönelimi, Türk yönetim anlayışı ve uygulamalarını tarihi perspektifte karşılaştırmalı analizle öğretmek ve bugünkü devlet teşkilatlanmamızın ve kamu yönetimi sistemimizin geçmişten gelen karakteristiklerini göstermektir. Bu dersin ana konuları şunlardır: Anadolu Devlet ve Yönetim Tarihine Giriş ve Genel Hatlarıyla İlkçağ, İlkçağ Anadolu uygarlıklarının siyasal tarihi ve bürokrasinin genel özellikleri, Türk Ulusu’nun geçirdiği uygarlık aşamaları, kurduğu imparatorlukların, devletlerin ve daha küçük siyasi yapıların temel unsurları, genel karakterleri ve gelişimleri bağlamında; Hun İmparatorluğu, Göktürk İmparatorluğu, Uygurlar Devleti, Karahanlılar, Gazneliler, Büyük ve Anadolu Selçuklu Devletleri ve Osmanlı Devleti’nin; sistem, örgütlenme (merkez ve taşrada), işleyiş, kamusal görev ve kamu görevlileri, halkın yönetime katılımı, Türk devletlerinin komşu devletlerle etkileşimleri ve dünya uygarlığına katkıları, son olarak Osmanlı’nın yıkılış dönemi ve yeni devletin kurulma aşamasındaki yeniden yapılanma ile Cumhuriyetin temel yapısı ve ilkeleri.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tarihsel süreç içerisinde Türk Yönetim anlayışının değerlendirilmesi.;
2 Dünya Tarihinin genel akışı içinde uygarlığın gelişimi ve coğrafyamızdaki büyük imparatorlukların (Sasani , Abbasi ve Bizans) siyasi ve idari yapılanmalarının öğrenilmesi.;
3 Tarih sahnesinde Türklerin kurduğu imparatorlukların,devletlerin ve daha küçük siyasi yapıların öğrenilmesi. ;
4 Geçmişten bugüne Türk yönetim geleneğinin işleyişini, sistem ve örgütsel yapısını, özelliklerini, kurulan farklı Türk İmparatorlukları ve Devletleri açısından değerlendirme.;
5 Cumhuriyet Dönemi ve Türkiye’deki yeni yönetsel süreçlerin gelişiminin anlaşılması ve geçmiş ,bugün, gelecek ekseninde irdelenmesi.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anadolu Devlet ve Yönetim Tarihine Giriş ve Genel Hatlarıyla İlkçağ
2 İlkçağ Anadolu uygarlıklarının siyasal tarihi ve bürokrasinin genel özellikleri
3 İlkçağda kurulan önemli devletler
4 Anadolu'daki Devletlerde Kamu Hukuku, Kamu Hizmetleri ve Kamu Görevlileri
5 Eski Türklerde Devlet ve Yönetim: Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar
6 Karahanlılar a)Karahanlıların doğuşu b)Karahanlılarda devlet ve yönetim c)Karahanlıların Türk yönetim yapısına etkisi
7 Gazneliler a)Gaznelilerin doğuşu b)Gaznelilerde devlet ve yönetim c)Gaznelilerin Türk yönetim yapısına etkisi
8 Büyük Selçuklu İmparatorluğu a)Büyük Selçukluların doğuşu b)Büyük Selçuklularda devlet ve yönetim c)Büyük Selçukluların Türk yönetim yapısına etkisi
9 Anadolu Selçuklu İmparatorluğu a)Anadolu Selçuklularının doğuşu b)Anadolu Selçuklularında devlet ve yönetim c)Anadolu Selçuklularının Türk yönetim yapısına etkisi
10 Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu a)Osmanlıların doğuşu b)Kuruluş sürecinde Osmanlılarda devlet ve yönetim c)Kuruluş sürecinde Osmanlıların Türk yönetim yapısına etkileri
11 Yükseliş Döneminde Osmanlılar a)Genel hatlarıyla Osmanlıların yükseliş süreci b)Yükseliş sürecinde Osmanlılarda devlet ve yönetim c)Yükseliş sürecinde Osmanlıların Türk yönetim yapısına etkileri
12 Çöküş Sürecinde Osmanlılar a)Genel hatlarıyla Osmanlıların çöküş süreci b)Çöküş sürecinde Osmanlılarda devlet ve yönetim c)Çöküş sürecinde Osmanlıların Türk yönetim yapısına etkileri
13 Kurtuluş Sürecinde Türkiye a)Türkiye’nin doğuşu ve Kurtuluş Savaşı b)Kurtuluş sürecinde kongreler c)Ulusal kongre İktidarının genel karakteristiği
14 Genel Değerlendirme a)Türk Kamu yönetiminin genel karakteristiği b)Türk kamu yönetimine etki eden başlıca öğeler c)Türk kamu yönetimi tarihi hakkında genel değerlendirme ve sonuç
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A-Ders Kitabı:
İlber Ortaylı, Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Cedit Neşriyat Yayınları.
Bekir Parlak, Cantürk Caner;ANADOLU UYGARLIKLARI VE TÜRKİYENİN YÖNETİM TARİHİ, Ekin Yayınevi, 2013.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 4 4 5 2 1 2 2 2 2
OK2 4 4 2 5 2 1 2 2 2 2
OK3 3 4 2 5 2 1 2 2 2 2
OK4 3 4 3 5 2 2 2 2 2 2
OK5 5 5 5 5 1 2 2 2 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr