1 | Dersin Adı: | TÜRK SİYASAL HAYATI |
2 | Dersin Kodu: | KAM4112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ali Yaşar SARIBAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör.Dr. SEMİH EKER |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ali Yaşar SARIBAY E-mail: politolog@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941115 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin Türkiye’nin siyasal yaşamının gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmasının Türkiye'nin ekonomi politikalarını analiz edebilmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Osmanlı Devleti’nde Modernleşme Arayışları | |
2 | Osmanlı Devleti’nde Tanzimat Hareketi | |
3 | Türk Siyasal Hayatında Merkez – Çevre İlişkisi | |
4 | Türkiye’de Çağdaşlaşma Olgusu | |
5 | Türkiye’de Modern Devletin Ortaya Çıkışı | |
6 | Türkiye’de Çok Partili Sisteme Geçiş Süreci | |
7 | Türkiye’de Politik Kültürün Oluşumu | |
8 | Türkiye’de Başlıca Siyasal Partiler (1923-1999) | |
9 | 1980 Sonrası Türkiye’de Politik Kültür | |
10 | Küreselleşme ve Ekonomi | |
11 | Politik İktidar ve Ekonomi | |
12 | Baskı Kurumları ve Ekonomi | |
13 | Uluslararası Sistem ve Ekonomi | |
14 | 1980 Sonrası Türkiye'de Ekonomi Politikaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A-Ders Kitabı: Ali Yaşar SARIBAY – Ersin KALAYCIOĞLU (Ed.), Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Dora Yayınları, Bursa, 2009. B-Referanslar: Metin HEPER, Türkiye’nin Siyasal Hayatı, Doğan Kitap, İstanbul, 2011. Süleyman Seyfi ÖĞÜN, Türk Politik Kültürü, Alfa Akademi, 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |