Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II
1 Dersin Adı: YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II
2 Dersin Kodu: EKO3302
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KEMAL SEZEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: kemal@uludag.edu.tr
02242941113
Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi A Blok 16059 Nilüfer7Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenciye yönetim problemlerine odaklanmayı, yönetsel karar vermede sistem yaklaşımını ve karar vermede bilimsel yöntemi uygulayabilmesini sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Proje yönetiminde problemi tanımlayabilme.;
2 Rekabet ortamında en uygun kararı verebilme.;
3 İşletme problemlerinde optimal kararın ne olacağını belirleyebilme.;
4 Nicel modeller ile servis sisteminin maliyetini ve performansını ölçebilme.;
5 Süreçlerin farklı aşamalarındaki çıktıları tahmin edebilme.;
6 Karar serilerini içeren problemleri çözebilme.;
7 İşletmelerde en iyi servis düzeyini belirleyebilme;
8 Hedef programlama modellerini çözümleyebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Amaç fonksiyonu parametrelerindeki sistemetik değişmenin analizi
2 Sağ taraf parametrelerindeki sistemetik değişmenin analizi
3 Tam sayılı programlama ile ilgili tanımlamalar ve konuya ilişkin problemler
4 Tam sayılı programlama problemlerinin çözüm yöntemleri
5 Gomory kesim düzlemi yöntemi
6 Oyun kuramına ilişkin kavram ve tanımlar, dengeli oyunlar, üstünlük stratejileri
7 Tam belirsizlik altında oynanan oyun, oyunların grafik çözüm yöntemi, arasınav
8 Hedef programlamanın tanımı, varsayımları, örnek problemler
9 Hedef programlama türleri
10 Hedef programlama türlerine ilişkin örnek problemler
11 Bekleme hattı ile ilgili terimler ve maliyetler, kuyruk sistemleri
12 Tek servisli kuyruk modelleri
13 Stokastik süreç ve markov zinciri
14 Çok adımlı geçiş olasılıkları, denge durumu analizi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Ahmet Öztürk, Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, 20011.
2.Wayne L. Winston, Operations Research, Applications and Algorithms, Thomson Brooks/Cole, Australia,2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5
OK2 4 5 5 5 5 4 5 5 4 4 4 4
OK3 4 4 5 5 5 5 4 5 5 4 4 4
OK4 5 5 4 4 5 5 4 5 5 4 5 4
OK5 4 5 5 5 4 4 4 5 5 4 4 4
OK6 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4
OK7 5 5 4 5 5 5 4 5 4 5 4 4
OK8 5 4 5 4 4 5 4 5 5 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr