Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ZİHİNSEL ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI
1 Dersin Adı: ZİHİNSEL ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI
2 Dersin Kodu: ÖZE3010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. BİLGEHAN EREN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd.Doç.Dr. Bilgehan Eren
bilgehaneren@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Görükle Kampüsü Nilüfer Bursa TÜRKİYE 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Zihin Engelliler Anabilim Dalı lisans öğrencilerinin ders dönemi sonunda oyunun tarihçesi, oyun kuramları, oyun çeşitleri, oyunun çocukların gelişim alanlarına etkisi, oyun analizi ve oyun planlamada dikkat edilecek noktalar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak; zihinsel engelliler başta olmak üzere farklı engel gruplarına yönelik oyun indirgemeleri ve uyarlamaları yapabilmek ve onlara belli davranış ve becerilerin kazandırılmasında oyun ve şarkı öğretim ve tekniklerini kullanabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oyun ve şarkı öğretimine ilişkin teorik ve tarihsel alt yapı hakkında konuşabilir.;
2 Oyun ve şarkının zihinsel engelli çocukların tüm gelişim alanlarına etkisini açıklayabilir.;
3 Zihin engelli çocukların bireysel farklılıklarına uygun için oyun ve şarkılı etkinlikleri analiz edebilir, indirgeme yapabilir, uyarlama yapabilir.;
4 Oyun ve şarkılı etkinlik planı yazabilir ve beceri basamaklarına göre oyun ve şarkılı etkinlikleri uygulayabilir.;
5 Zihinsel engelli çocukların eğitiminde oyun ve şarkı öğretiminin önemine yönelik bilimsel araştırma örnekleri sunabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Oyun tanımı ve tarihçesi
2 Oyun kuramları,
3 Oyunun zihinsel engelli çocukların gelişim alanlarına etkisi
4 Oyunun zihinsel engelli çocukların eğitimindeki yeri ve önemi
5 Zihinsel engelli çocuklar için oyun analizi yapmada dikkat edilmesi gereken noktalar
6 Zihinsel engelli çocuklar için oyun indirgeme ve uyarlamada dikkat edilmesi gereken noktalar
7 Farklı engel gruplarındaki çocuklar için oyun analizi yapma, oyun indirgeme ve oyun uyarlamada dikkat edilmesi gereken noktalar
8 Zihinsel engelli çocuklar için oyun etkinlik planı hazırlama ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktalar
9 Zihinsel engelli çocuklar için oyun etkinlik planı hazırlama ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktalar
10 Zihinsel engelli çocuklar için oyun etkinlik planı hazırlama ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktalar
11 Oyun kuramları, çeşitleri ve gelişim alanları göz önüne alınarak seçilmiş bilinen bir oyunun -zihinsel engelli çocuklara- beceri basamakları dikkate alınarak öğretimi (Grup sunumları şeklinde)
12 Oyun kuramları, çeşitleri ve gelişim alanları göz önüne alınarak uyarlanan, indirgenen bir oyunun -zihinsel engelli çocuklara- beceri basamakları dikkate alınarak öğretimi (Grup sunumları şeklinde)
13 Oyun kuramları, çeşitleri ve gelişim alanları göz önüne alınarak zihinsel engelli çocuklara için yaratılmış-oluşturulmuş orijinal bir oyunun beceri basamakları dikkate alınarak öğretimi (Grup sunumları şeklinde)
14 Dönemin değerlendirmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Meral, B. F. (2014). Özel Eğitimde Oyun ve 50 Örnek Oyun, Ankara: Vize Yayıncılık.
Kasap Süslü, N. E. (2014). Çocuk Eğitiminde Oyun Dili, İstanbul: Haykitap
Özen, A. (2014). Oyun Temelli Etkinlikler, Ankara: Kök Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr