Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEM
1 Dersin Adı: ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİNDE YÖNTEM
2 Dersin Kodu: CPI5116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERPIL AYTAÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Serpil Aytaç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: saytac@uludag.edu.tr, 0224 4428606, Uludağ Üniversitesi İİBF- Görükle-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, çalışma psikolojisi alanında kullanılabilecek olmasını dikkate alarak, katılımcıların sosyal bilimlerde araştırma yapma, analiz etme ve yapılmış araştırmalardan yararlanmaya temel olacak kavram ve teknikler ile raporlaştırma konularında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çalışma yaşamında araştırmanın rolü hakkındaki anlayışlarını geliştirmek; .;
2 Çalışma psikolojisi alanında araştırma süreci ve yöntemleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmak; ;
3 Çalışma psikolojisi alanındaki araştırmaları ciddi bir biçimde analiz etme ve değerlendirme yetisi edinmelerini sağlamak; ;
4 Çalışma psikolojisi alanındaki sorunların çözümünde sistemli düşünmelerini ve analitik yöntemleri uygulamalarını sağlamak; ;
5 Veri toplama, veri analiz ve değerlendirme tekniklerini öğrenmek; ;
6 Araştırma raporu hazırlamalarını sağlamaktır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim, Bilim ve Araştırma, Toplum ve Sosyal Araştırma/Sosyal Araştırma Süreç ve Teknikleri; Sorunlar
2 Nedenselligin Dogasi; Tümevarım/Tümdengelim Yöntemleri
3 Çalışma psikolojisinde Araştırma Türleri.
4 Bilimsel Araştırma Konusu ve Probleminin Seçimi
5 Endeksler, Ölçekler, Tipolojiler
6 Örneklem mantığı
7 Araştırma Tasarımı; SPSS'e giris
8 SPSS veri girişi
9 basit tablolaştırma
10 Güvenilirlik analizi
11 Çok değişkenli İstatistiksel analizler ve çalışma psikolojisinde kullanımı
12 SPSS Ödevi Çözümü
13 Araştırma Etiği
14 Raporlaştırma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Earl Babbie, The Practice of Social Research. 9th ed. Belmont, CA: Wadsworth, 2001. (ISBN 0534574742)
2. Nuran Bayram,(2010) Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi,Ezgi Kitabevi.
3. Engin Yıldırım ve diğerleri, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Adapazarı: Sakarya Kitabevi, 2001. (ISBN 9758644009)
4. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. bs. Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995.
5. Saim Kaptan, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. 10. bs. Ankara: Tekışık, 1995.
6. Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı.. 8. bs. (Güzem Yayınları, No. 15) İstanbul: Güzem, 2000.
7. Kate L. Turabian, A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. 5th ed. Chicago: University of Chicago, 1987.
8. Niyazi Karasar, Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. bs. 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995.
9. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma . 3. bs. Ankara: Gazi Kitabevi, 2000.
10. R.K. Schutt, Investigating the Social World. 2d ed. Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press, 1999.
11. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 2. bs. Ankara: Seçkin, 2000.
12. Nilgün Köklü ve Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2000.
13. Arthur W. Hafner, Descriptive Statistical Techniques for Librarians. 2d ed. Chicago: ALA, 1998.
14. William Strunk, Jr. and E.B. White, The Elements of Style. 3d ed. New York: MacMillan, 1979.
15. Wayne Booth, Gregory G. Colomb and Joseph M. Williams, The Craft of Research. Chicago: University of Chicago, 1995.
16. Charles H. Busha and Stephen P. Harter, Research Methods in Librarianship: Techniques and Interpretation. New York: Academic Press, 1980.
17. John Martyn and F. Wilfrid Lancaster, Investigative Methods in Library and Information Science: An Introduction. Arlington, VA: Information Resources Press, 1981.
18. A. Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletitim. Gnşl. 2. bs. Ankara: Turhan Kitabevi, 1994
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 70
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 30
Finalin BAşarıya Oranı 70
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 5 4 0 4 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 0 3 0 0 0 0 0 4
OK4 4 5 0 4 0 3 0 0 0 0
OK5 5 5 0 0 0 4 0 0 0 4
OK6 4 3 4 0 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr