Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ TÜRK RESMİNDE YENİ EĞİLİMLER
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TÜRK RESMİNDE YENİ EĞİLİMLER
2 Dersin Kodu: RSM5114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. MERYEM UZUNOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: meryemuzunoglu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1950 den sonra Çağdaş Türk resminde görülen yeni arayışlarla sosyo-kültürel ortamda meydana gelen değişikliklerin ilişkisi ünlü sanatçılardan resim örnekleri ile incelenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 1950'den günümüze Türkiye'de modern sanatın ana çizgilerini, plastik dilin nasıl değiştiğini, dönüm noktalarının neler olduğunu açıklar.;
2 Özgün sanatçı üsluplarının Türk sanatının modern gelişimine getirdiği katkıları tartışır.;
3 Modern,Modernizm ve Postmodernizm kavramlarını Çağdaş Türk Sanatı uygulamaları ile ilişkilendirir.;
4 Soyut, Soyutlama, Geometrik Soyut, Dışavurumcu Soyut kavramlarını Çağdaş Türk Sanatı uygulamaları ile ilişkilendirir.;
5 Çağdaş Türk Sanatında özgünlük- kimlik, yerellik-evrensellik sorunları bağlamında soyut ve figüratif çalışmaları analiz eder.;
6 1950’den günümüze toplumsal olayların Çağdaş Türk resim sanatına etkilerini tarihsel süreçte açıklar.;
7 Gündelik yaşam, toplumsal cinsiyet, kapitalizm eleştirisi, popüler ve kitsch kültürün çağdaş sanat uygulamalarında biçime katkısını analiz eder.;
8 Kavramsal sanat uygulamalarının Türk sanatına katkılarını açıklar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Naif Sanat: Fahr-el Nisa Zeyd, İbrahim Balaban ve Oya Zaim Katoğlu Resimlerinde Naif Eğilimler.
2 Doğadan Soyutlamalar: Devrim Erbil, Ercüment Kalmık, Hasan Pekmezci ve Turan Erol Resimlerinde Soyutlama
3 Soyut Sanat: Nejat Melih Devrim, Ömer Uluç, Güngör Taner Resimlerinde Soyut Eğilimler
4 Dışavurumculuk: Fikret Mualla, İbrahim Çiftçioğlu, Semiha Berksoy ve Mehmet Güleryüz Resimlerinde Dışavurumculuk
5 Fantastik Eğilimler : Nuri Abaç, Alaettin Aksoy, Balkan Naci İslimyeli ve Mustafa Horasan Resimlerinde Fantastik Eğilimler
6 Metafizik Resim: Erol Akyavaş ve Reşat Atalık Resimlerinde Metafizik Boyut.
7 Gerçeküstücülük: Şadan Bezeyiş, Yüksel Arslan ve Ergin İnan Resimlerinde Gerçeküstücü Anlayış.
8 Toplumcu Gerçekçilik : Mümtaz Yener, Avni Memedoğlu, Nuri İyem, Neşet Günal, Nedim Günsür, Seyyit Bozdoğan, Kasım Koçak ve Aydın Ayan Ayan Resimleirndeki Toplumcu Gerçekçi Anlayışın Karşılaştırılması
9 Simgecilik : Yalçın Karayağız ve Aydın Ayan Resimlerinde Simgesellik
10 Minimalizm: Adnan Çoker veTülin Onat Resimlerinde Minimalist Yaklaşım
11 Pop Art :Altan Gürman, Gülsün Karamustafa ve Temür Köran Resimlerinde Pop Eğilimler
12 Foto Gerçekçilik: Nur Koçak Resimlerinde Fotogerçekçilik
13 Yeni Dışavurumculuk: Mehmet Gün ve Bedri Baykam Resimlerinde Yeni Dışavurumcu Eğilimler
14 Kavramsal Sanat: Serhat Kiraz, Hüsamettin Koçan ve Füsun Onur Resimlerinde Kavramsal Boyut
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ayla Ersoy, Günümüzde Türk Sanatı, Bilim Sanat Galerisi, 1998
Günsel Renda, Resimde Çağdaşlaşma, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı
Günsel Renda, Turan Erol, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı, C.1, Tiglat Yayınları, 1981
Sezar Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, 1999
Kaya Özsezgin, Türk Plastik Sanatçıları Ansiklopedisi, Yapı Kredi Yayınları, 1999
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 22 44
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 3 3 2 3 2 4 3 2 2 1
OK2 3 3 3 3 2 3 2 4 4 2 3 2
OK3 4 3 3 4 3 2 2 2 1 3 4 1
OK4 4 3 2 3 2 4 2 3 3 2 4 2
OK5 3 3 3 3 2 3 2 5 3 3 4 2
OK6 3 3 3 3 2 3 2 4 3 3 4 2
OK7 3 3 2 3 2 3 2 4 3 3 5 2
OK8 3 3 3 3 2 3 2 4 3 3 4 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr