1 | Dersin Adı: | GIDA AMBALAJLAMADA UYGULANAN TEKNİKLER |
2 | Dersin Kodu: | GMB5022 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ARZU AKPINAR BAYİZİT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü 16059 Görükle/Bursa Tel: 0224 2941496 Fax: 0224 2941402 e-posta: abayizit@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ambalaj materyallerinin temel kavramları hakkında bilgi vermek ve gıda endüstrisinde ambalajlama teknolojisinin önemi ile uygulamaları konularında bilgi kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ambalajın Tanımı ve Ambalajdan Beklenen İşlevler Gıdalardaki Bozulmalar ve Kinetik Reaksiyonları | |
2 | Gıdalarda Raf Ömrünün Belirlenmesi | |
3 | Ambalaj Materyalleri: Kağıt Esaslı Ambalaj Malzemeleri Cam Esaslı Ambalaj Malzemeleri | |
4 | Ambalaj Materyalleri: Madeni Esaslı Ambalaj Malzemeleri Teneke Kalitesi; Teneke Kutu Üretimi; Teneke Kutuda Korozyon, Alüminyum Esaslı Ambalaj Malzemeleri; Alüminyum Kutuda Korozyon | |
5 | Ambalaj Materyalleri: Plastik Esaslı Ambalaj Malzemeleri Çok Katlı Kombinasyonlar | |
6 | Gıdaların Koruyucu Gazlar ile (Kontrollü ya da Modifiye Atmosferde) Muhafazası; Oksijen Giderici Ambalajlar | |
7 | Gıda Sanayinde Aseptik Ambalajlama | |
8 | Aktif/Akıllı Ambalajlama Teknolojisi Biyosensör Sistemleri Yenilebilir Film ve Kaplamalar | |
9 | Ambalaj Dolum Teknikleri ve Otomasyonu Çizgi Kod (Barkod) Sistemi | |
10 | Ambalaj kontrolü, ambalajlamada güvenlik ve yasal durum | |
11 | Gıda-Ambalaj Etkileşimleri | |
12 | Ambalaj Teknolojisindeki Yenilikler ve Çevre | |
13 | Çeşitli Gıda Maddelerinin Ambalajlanması (öğrenci sunumları) | |
14 | Çeşitli Gıda Maddelerinin Ambalajlanması (öğrenci sunumları) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gıda Maddelerinin Ambalajlanması (Yrd. Doç. Dr. Arzu AKPINAR BAYİZİT, basılmamış ders notları) 1. ÜÇÜNCÜ, M. 2011. Gıda Ambalajlama Teknolojisi.Sidas Medya Ltd. Şti., 896 s. 2. ROBERTSON, G.L. 2006. Food Packaging: Principles and Practice. CRC Press/Taylor & Francis Group, 550 pp. 3. ROBERTSON, G.L. 2009. Food Packaging and Shelf Life: a practical guide, CRC Press/Taylor & Francis Group, 388 pp. 4. AHVENAINEN, R. 2003. Novel Food Packaging Techniques. Woodhead Publishing, 590 pp. 5. HAN, J.H. 2005. Innovations in Food Packaging. Academic Press, 517 pp. 6. KIRWAN, M.J., McDOWELL, D., COLES, R. 2003. Food Packaging Technology. Blackwell, 346 pp. 7. Gıda ile Temasta Bulunan Madde ve Malzemelerin Özellikleri ve Denetimine dair Yönetmelikler. 8. Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Ambalaj Bülteni 9. www.ambalaj.org.tr 10. www.ambalajsektoru.com |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |