Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
POSTMODERN DÜŞÜNCE
1 Dersin Adı: POSTMODERN DÜŞÜNCE
2 Dersin Kodu: FDB6141
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Kasım KÜÇÜKALP
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: kasimkucukalp@uludag.edu.tr
05057322906
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenciye, postmodern düşüncedeki önemli düşünürleri ve temel problemleri sunmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, modernizm nedir?, postmodernizm nedir?, nihilizm nedir?, gibi soruları ve söz konusu felsefî akımların nasıl ortaya çıktılarını ve birbirleriyle nasıl bağlantılı olduklarını analiz eder, inceler ve açıklar.;
2 Öğrenci postmodern düşüncenin genel özelliklerine yönelik bir anlayış kazanır.;
3 Öğrenci böyle bir yeni düşüncenin ortaya çıkmasına yol açan felsefî kaygılara yönelik bir anlayış kazanır.;
4 Öğrenci her bir postmodern düşünürün düşüncesi için merkezi öneme sahip kavram ve problematiklere yönelik bir anlayış kazanır.;
5 Öğrenci postmodern teori ve pratiğe yönelik detaylı bir bilgi elde eder.;
6 Öğrenci, postmodern performans metin ve çalışmalarının hangi yollarla sosyal, tarihsel, entelektüel ve teorik bağlamlarla ilişkilendirildiğine yönelik bir anlayış kazanır.;
7 Öğrenci modern ve postmodern kültürün farklı alanlarında daha öte çalışmalar/araştırmalar yapmaya yönelik teorik bir arkaplan kazanır.;
8 Öğrenci postmodern yaklaşımın tarihe ve diğer akademik disiplinler nasıl uygulanacağını anlar ve takdir eder.;
9 Öğrenci postmodern düşünürlerin dine dair radikal hermeneutik ve dekonstrüktif okumalarını nasıl gerçekleştirdiklerini anlar ve takdir eder.;
10 Öğrenci, kimlik ve farklılık, totallik, ötekilik ve ontolojik emperyalizm, gibi çağdaş etik ve politik kavramları tartışma ve anlama yeteneği kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modernizmden Postmodernizme
2 Romantizm ve Karşı-Aydınlanma
3 Postmodern Düşüncenin Felsefi Arkaplanı
4 Nietzsche ve Yaşam Felsefesi
5 Fenomenoloji ve Postmodernizm
6 Heidegger ve Fundamental Ontoloji
7 Postmodernizm’in Metafizik Eleştirisi
8 Meta-Anlatıların Sonu: Lyotard
9 Dil Oyunları: Wittgenstein
10 Postmodern Temsil Eleştirisi
11 Felsefenin Sonu: Heidegger ve Derrida
12 Perspektival Hakikat Düşüncesi
13 Postmodernizm ve Arzu Politikası: Deleuze ve Guattari
14 Toplumsalın Sonu ve Simulasyon Düşüncesi: Baudrillard
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Nietzsche ve Postmodernizm: Kasim Küçükalp
Postmodern Durum: Jean-François Lyotard
Sessiz Yığınların Gölgesinde ya da Toplumsalın Sonu: Jean Baudrillard
Postmodern Teori: Steven Best ve Douglas Kellner
Kıta Avrupası Felsefesi: David West
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 26 26
Toplam İş Yükü 208
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,93
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK6 0 0 0 4 0 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 3 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 3 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr