1 | Dersin Adı: | İSLAM HUKUKUNDA TEMEL HAK ve HÜRRİYETLER |
2 | Dersin Kodu: | TIB5156 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. H.İbrahim Acar |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr.H.İbrahim ACAR,Doç.Dr .Ali KAYA, Doç.Dr .Recep CİCİ, Yrd.Doç.Dr .M.Salih KUMAŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr.H.İbrahim ACAR hacar1959@hotmail.com, 0533 359 78 84 Uludağ Ü. İlahiyat Fak. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslâm’da hak ve hürriyetlerin önemini kavramaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hak, Hukuk ve Hürriyet kavramları | |
2 | İslam Hukukunda Temel Hak ve Hürriyetlerin Tarihi Gelişimi | |
3 | İslam’da insan hak ve hürriyetleri | |
4 | Osmanlı Devletinde insan hak ve hürriyetleri | |
5 | Düşünce ve Fikir Hürriyeti | |
6 | Din ve Vicdan Hürriyeti | |
7 | İfade Hürriyeti | |
8 | Yaşama Hakkı ve Din Hürriyeti Açısından Mürtedle ilgili Değerlendirmeler | |
9 | Din ve İnanç Özgürlüğü Açısından Hoşgörü | |
10 | Eşitlik | |
11 | Özel Hayatın Gizliliği ve Korunması | |
12 | Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması | |
13 | Medine Vesikası | |
14 | İnsan Hakları ve Veda Hutbesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Servet Armağan, İslam hukukunda Temel Hak ve Hürriyetler, Ankara, 2001, 2-H.İbrahim Acar"Hürriyet ve Eşitlik Kavramları ve Otoriter Rejimler Konusunda Bazı Değerlendirmeler”, Akademik Araştırmalar Dergisi, İstanbul, 2003, Yıl, 4, S.16; 3-H.İbrahim Acar, "Hürriyet Ve Eşitlik Kavramları Ekseninde Demokrasi Ve İslâm Konusunda Bazı Mülahazalar” İslami Araştırmalar, Ankara, 2003, C. 16, S.1; 4-Ahmet Güneş İslam Hukukunda Düşünce ve İnanç Özgürlüğü, İzmir, 2008; 5-Ahmet Güneş, Hoşgörünün Hukuki Temeli, İzmir, 2006. 6-Osman Eskicioğlu, İslam Hukuku Açısından Hukuk ve İnsan Hakları, İzmir, 1996; 7-Hüseyin Tekin Gökmenoğlu, İslamda Şahsiyet Hakları, Ankara, 1996; Veda Hutbesi, Medine Vesikası. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |