Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İSLAM HUKUKUNDA TEMEL HAK ve HÜRRİYETLER
1 Dersin Adı: İSLAM HUKUKUNDA TEMEL HAK ve HÜRRİYETLER
2 Dersin Kodu: TIB5156
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H.İbrahim Acar
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr.H.İbrahim ACAR,Doç.Dr .Ali KAYA, Doç.Dr .Recep CİCİ, Yrd.Doç.Dr .M.Salih KUMAŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr.H.İbrahim ACAR
hacar1959@hotmail.com, 0533 359 78 84 Uludağ Ü. İlahiyat Fak.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslâm’da hak ve hürriyetlerin önemini kavramaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslam’ın çeşitli konuları hakkında eleştirel ve analitik düşünme becerisi kazanabilme;
2 Demokratik katılıma yatkın, yurttaş bilinç ve sorumluluğuna sahip olabilme;
3 Düşüncelerini yazıya dökebilen ve etkin biçimde aktarabilen, araştırma yetileriyle donanmış ve genel kültür sahibi bireyler olabilme;
4 Özgürlük, demokrasi, insan hakları, eşitlik ve adalet gibi temel ilke ve değerleri kavrayabilme;
5 İslam ile demokrasiyi mukayese edebilme;
6 Hak, özgürlük, eşitlik, insan hakları ve temel haklara örnekler vererek adalet hukuk ve devlet kavramları arasındaki ilişki kurabilme;
7 Hukuksal bir kurum olarak devletin amacının toplumsal ilişkileri adalete göre düzenlemek ve kamuyu yönetmek olduğunu gerekçeleri ile gösterebilme;
8 Devlet ile adalet arasında ilişki kurabilme;
9 İnsan haklarına saygılı devlet ile insan haklarına dayalı devlet anlayışlarını karşılaştırarak devletin neden insan haklarına dayalı olması gerektiğini açıklayabilme;
10 Aktüel meselelere günümüz insanını tatmin edecek düzeyde çözüm üretebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hak, Hukuk ve Hürriyet kavramları
2 İslam Hukukunda Temel Hak ve Hürriyetlerin Tarihi Gelişimi
3 İslam’da insan hak ve hürriyetleri
4 Osmanlı Devletinde insan hak ve hürriyetleri
5 Düşünce ve Fikir Hürriyeti
6 Din ve Vicdan Hürriyeti
7 İfade Hürriyeti
8 Yaşama Hakkı ve Din Hürriyeti Açısından Mürtedle ilgili Değerlendirmeler
9 Din ve İnanç Özgürlüğü Açısından Hoşgörü
10 Eşitlik
11 Özel Hayatın Gizliliği ve Korunması
12 Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması
13 Medine Vesikası
14 İnsan Hakları ve Veda Hutbesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Servet Armağan, İslam hukukunda Temel Hak ve Hürriyetler, Ankara, 2001,
2-H.İbrahim Acar"Hürriyet ve Eşitlik Kavramları ve Otoriter Rejimler Konusunda Bazı Değerlendirmeler”, Akademik Araştırmalar Dergisi, İstanbul, 2003, Yıl, 4, S.16;
3-H.İbrahim Acar, "Hürriyet Ve Eşitlik Kavramları Ekseninde Demokrasi Ve İslâm Konusunda Bazı Mülahazalar” İslami Araştırmalar, Ankara, 2003, C. 16, S.1;
4-Ahmet Güneş İslam Hukukunda Düşünce ve İnanç Özgürlüğü, İzmir, 2008;
5-Ahmet Güneş, Hoşgörünün Hukuki Temeli, İzmir, 2006.
6-Osman Eskicioğlu, İslam Hukuku Açısından Hukuk ve İnsan Hakları, İzmir, 1996;
7-Hüseyin Tekin Gökmenoğlu, İslamda Şahsiyet Hakları, Ankara, 1996;
Veda Hutbesi, Medine Vesikası.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK7 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr