Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TASAVVUF MÜESSESELERİ
1 Dersin Adı: TASAVVUF MÜESSESELERİ
2 Dersin Kodu: TIB5142
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDURREZZAK TEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Abdurrezzak Tek
atek@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60164, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hem İslam hem de Türk kültüründe etkin bir konumu olan tasavvufî müesseselerin dini, sosyal, iktisadi,edebî, askeri ve güzel sanatlar alanındaki etkilerini değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak ve edinilen bilginin çağdaş meselelerde kullanabilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tasavvuf müesseselerini İslam medeniyetinin bir kurumu olarak değerlendirebilme.;
2 Tekke ve tarikatların İslam düşüncesindeki yerini ve önemini kavrayabilme.;
3 Tasavvufun oluşturduğu kurumlarla İslam toplumundaki kurumları karşılaştırabilme.;
4 Tasavvufî müesseselerin modern dünyadaki yerini analiz edebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tasavvufi düşünce ve tekkelerin ortaya çıkışı
2 Selçuklu ve Osmanlılarda tekkeler ve fonksiyonları
3 Tekke ve ilmi hayat
4 Tekke ve iktisadi hayat
5 Tekkelerin sosyal hayattaki yeri
6 Tekke ve Askeri hayat
7 Tekke ve edebiyat
8 Tekke ve musıkî
9 Tekke ve güzel sanatlar
10 Tekkelerin çöküşü
11 Tekkeler, cemiyet ve yayınlar
12 Cumhuriyet döneminde tekkeler
13 Batı’da tekkeler
14 Tekkeler ve bugün
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Mustafa Kara, Din Hayat Sanat Açısından Tekkeler ve Zaviyeler, İstanbul 1999.
2. İrfan Gündüz, Osmanlılarda Devlet Tekke Münasebetleri, İstanbul 1984.
3. J. Spencer Trimingam, The Sufi Order in Islam, Oxford 1998.
4. Mustafa Kara, Osmanlılarda Tasavvuf ve Tarikatlar, Bursa 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr